Ministerstwo Finansów uprościło od 9 września sposób rejestracji. Nowe procedury są przeznaczone dla osób fizycznych oraz jednoosobowych działalności gospodarczych. Skorzystanie z tego ułatwienia możliwe jest po zalogowaniu się do systemu profilem zaufanym z wykorzystaniem ePUAP, aplikacji mObywatel lub bankowości elektronicznej. Wystarczy wprowadzić numer rejestracyjny pojazdu, numer urządzenia pokładowego oraz e-mail. – W nowej funkcjonalności zarejestrowano już ponad 3,7 tys. kont użytkowników – informuje szef Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.
KAS podkreśla, że do systemu e-TOLL zostało już dopuszczonych 65 dostawców, którzy oferują ponad 270 typów urządzeń OBU i ZSL. Liczba pobrań aplikacji przekroczyła 134 tys.
Działania wydają się spóźnione, bo dotychczasowy system (viaToll) będzie wygaszony na koniec września, a w nowym systemie (e-Toll) zarejestrowane jest ok. 0,2 mln samochodów ciężarowych, gdy w obecnym systemie funkcjonuje 1,5 mln.
Od początku działania e-Toll, czyli od 24 czerwca opłaconych zostało przez pojazdy ciężkie 3 mln kilometrów. Przeciętnie w miesiącu ciężarówki przejeżdżają pół miliarda płatnych kilometrów. KAS zachęca do szybszego przejścia na nowy system 25-procentową obniżką myta, ale chyba nie w wysokości stawek tkwi problem.
Przewoźnicy krytykują nowy system poboru myta, który nieustannie sprawia kłopoty z logowaniem i rejestracją samochodów. Nie sposób dodzwonić się na infolinię.
O nowym systemie krytycznie wypowiadają się także dostawcy urządzeń. – System nie pozwala na rejestrację urządzeń. Chciałem do e-Toll dodać wszystkich naszych 15 tys. klientów, ale nie jestem w stanie tego zrobić. Od początku rejestracji udało mi się zarejestrować urządzenia dla 3 tys. klientów. Od czerwca nie mogę dodać księgowej, żeby płaciła nasze faktury za przejazdy – mówi Product Manager w Tekom Technologia Karol Kobyłecki.
Jakby tego było mało, braki w dostawach półprzewodników uderzyły także w producentów urządzeń d … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS