Volkswagen zmuszony jest po raz kolejny do zamknięcia produkcji niemal wszystkich wersji samochodów wytwarzanych w Polsce. Problemem jest brak dostępności komponentów elektronicznych.
Motoryzacyjni giganci nadal odczuwają problem z brakiem półprzewodników na świecie. W efekcie muszą ograniczać lub nawet całkowicie zatrzymać produkcję swoich pojazdów. Przykładem może być Volkswagen, który poinformował o zatrzymaniu taśmy produkcyjnej m.in. w Poznaniu. Przez to klienci zamawiający m.in. Volkswagena Caddy, Transportera oraz Craftera, będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Wyjątkiem są jedynie Crafter w odmianie Grand California, który jak na razie nie jest uwzględniany w planach przerw w wytwarzaniu pojazdów.
Decyzje niemieckiego producenta nie są zaskoczeniem. Jeszcze parę dni temu zapowiedział on o możliwości ograniczeń w wytwarzaniu aut – podał The Guardian. „Nie możemy wykluczyć dalszych zmian w produkcji”, powiedzieli przedstawiciele firmy Reutersowi. Volkswagen zakłada, że problem z półprzewodnikami poprawi się do końca roku. Obecne braki produkcyjne mają zostać nadrobione w drugim półroczu.
Podobny problem ma Toyota. Japoński koncern oznajmił, że we wrześniu obniży globalną produkcję o 40 proc. – poddał dziennik Nikkei. Cięcia obejmą 14 fabryk w Japonii, jak też zagraniczne zakłady, a zmniejszenie produkcji wyniesie około 360 000 pojazdów – podaje portal inews.co.uk. Ta informacja spowodowała spadek cen akcji firmy o 4,4 proc. Podobne rynkowe wahania odczuwają europejscy producenci jak np.: Daimler, Renault czy Sellantis. Ich akcje spadły o 2 procent.
Również Ford ma problemy produkcyjne. Ze względu na brak komponentów musiał wstrzymać (jak na razie na tydzień) wytwarzanie swojego bestsellera – Forda F150. Wcześniej podobną decyzję podjęło General Motors, zatrzymując trzy fabryki ciężarówek w Ameryce Południowej. Nissan z kolei zdecydował się na dwa tygodnie przestoju w zakładach zlokalizowanych w Tennessee.
Sytuacji nie poprawiła informacja, że największy europejski dostawca półprzewodników – Infineon (główny dostawca dla rynku motoryzacyjnego), został zmuszony do zawieszenia produkcji, w jednej z fabryk w Malezji. Reinhard Ploss, szef firmy Infineon, powiedział, że przemysł motoryzacyjny sta … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS