Wydatki właścicieli firm transportowych od lutego mogą wzrosnąć nawet o ponad połowę. Wtedy w życie wejdzie kolejna część Pakietu Mobilności.
Kierowcy z Polski będą musieli dostawać takie samo wynagrodzenie jak kierowcy w zachodnich krajach, do których jadą, na przykład we Francji lub w Niemczech. Żeby łatwiej było spełnić ten warunek, branża transportowa domaga się, by polski rząd obniżył ZUS, które firmy płacą za kierowców – podkreśla Maciej Wroński ze Związku Transport i Logistyka.
Bo jeżeli tego nie zrobi, to po prostu dostanie zero złotych: bo od zlikwidowanego stanowiska pracy, nie zapłacimy żadnego podatku, nie zapłacimy na ZUS, to także rząd powinien mieć na uwadze – dodaje Wroński.
Problem – według przewoźników – w Polsce może dotyczyć kilkunastu tysięcy – najczęściej małych – firm transportowych. Właśnie im najtrudniej będzie dopasować się do nowych przepisów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS