– Sposobem na szybkie przelanie pieniędzy miało być wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Na szczęście znajomi 26-latki wykazali się czujnością i nie dali się oszukać. Dzwonili do kobiety celem zweryfikowania, czy to ona wysłała wiadomość. Po zmianie hasła i zabezpieczeń do konta społecznościowego mieszkanka gm. Baboszewo zgłosiła sprawę organom ścigania – informuje Kinga Drężek-Zmysłowska z płońskiej komendy.
Radzi, by w podobnych sytuacjach nie działać w emocjach i nie ulegać presji rzekomych bliskich czy znajomych, tylko za każdym razem weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę: – Najlepiej po prostu do nich zadzwonić. Zadbajmy też o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów. By uniknąć włamania na nasze konto społecznościowe, warto stosować uwierzytelnianie dwuskładnikowe.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS