A A+ A++

Zwroty biletów PKP. Jak to wygląda w praktyce?

Zwroty biletów PKP to dość częsta sytuacja. Podróże zazwyczaj planujemy z wyprzedzeniem i już na wczesnym etapie zaopatrujemy się w bilety podróżne, w ten sposób zapewniając sobie nie tylko miejsce w danym pociągu, ale też zmniejszając koszty przejazdu (PKP oferuje spore rabaty przy wcześniejszym wykupieniu biletu, nawet 30 proc. przy zakupie powyżej 21 dni przed datą wyjazdu). Niemniej jednak zdarzają się różne sytuacje, które sprawiają, że często musimy przełożyć nasze plany lub z nich zrezygnować. Co wtedy powinniśmy zrobić z zakupionym biletem? Otóż podobnie jak w przypadku produktów kupowanych w sklepach, bilet PKP również podlega zwrotowi. Aby odzyskać wpłaconą kwotę należy postępować zgodnie z wytycznymi przewoźnika, których szczegółową listę możemy znaleźć na stronie internetowej lub uzyskać odpowiednie informację w kasie biletowej na stacji. 

Tanie bilety PKP. Jak kupić tani bilet na pociąg?

Jak zwrócić bilet PKP zakupiony na stacji?

Sezon wakacyjny w pełni, co oznacza, że wiele osób wybiera podróż pociągiem na urlop. Gdy plany ulegają nagłej zmianie pojawia się konieczność zwrotu biletu. Jak zwrócić bilet PKP zakupiony na stacji kolejowej? Przede wszystkim warto wiedzieć, że każdy podróżny, który zakupił bilet PKP bez względu na to, jaką drogą go nabył, ma prawo do dokonania zwrotu. Niemniej jednak miejsce zakupu ma znaczenie dla całej transakcji. 

Bilety PKP zakupione w kasie biletowej możemy zwrócić w kasie na dowolnej stacji – oznacza to, że nie ma konieczności pojawiania się w tym samym miejscu, gdzie dokonaliśmy zakupu. W kasie konieczne jest przedstawienie blankietu niewykorzystanego biletu. Zwrot gotówki otrzymujemy od ręki, jednak należy pamiętać, że kwota ta zostanie pomniejszona o 10 proc.

Pamiętajmy, że w przypadku gdy zmieniamy termin wyjazdu, wówczas możemy zwrócić bilet bez utraty wspomnianej kwoty – oddajemy bilet, którego termin jest niedogodny i kupujemy kolejny na właściwy dzień (w takim wypadku musimy liczyć się z tym, że nowy bilet może być droższy, a wtedy konieczne będzie uiszczenie różnicy). 


Zobacz wideo

Czy Polacy są zadowoleni z PKP?

PKP: zwrot biletu online

Coraz więcej pasażerów decyduje się na zakup biletów za pośrednictwem internetu. PKP umożliwia zwrot biletu online, a cała procedura jest niezwykle prosta i zajmuje zaledwie kilka minut. 

W przypadku, gdy posiadamy konto na stronie PKP należy zalogować się na nie i wejść w zakładkę “Opłacone”. Tam przy zwracanym bilecie widnieje opcja “Zrezygnuj”, którą wystarczy kliknąć i to w zasadzie wszystko. Od teraz należy czekać jedynie na przelew środków na konto, pamiętając, że kwota zostanie pomniejszona o 10 proc. i trafi na nasz rachunek dopiero po 30 dniach od momentu anulowania zamówionego biletu. 

W przypadku, gdy bilet zakupiliśmy jako użytkownik niezarejestrowany, wówczas musimy w naszej poczcie odnaleźć mail z numerem biletu. W nim znajduje się też link do panelu użytkownika, do którego logujemy się podając wymagane dane. Dalej postępujemy jak w wyżej opisanym przypadku. 

Zwrot biletu PKP Intercity

Zwrot biletu PKP Intercity może nastąpić w każdym momencie, jednak nie później niż na 15 minut przed planowanym odjazdem. Istnieje możliwość zwrotu biletu zakupionego online w kasie na stacji, jednak można tego dokonać tylko w wyznaczonych kasach, których lista znajduje się na stronie internetowej przewoźnika. Tak naprawdę sposób ten jest dość uciążliwy dla podróżnego, jednak przyspiesza odzyskanie zainwestowanych w bilet pieniędzy. 

Zabytkowy pociąg na linii PKM mija przystanek Gdańsk NiedźwiednikOpóźnienia pociągów. Jak sprawdzić opóźnienia pociągów PKP?

Zwrot niewykorzystanego biletu PKP

Zwrot niewykorzystanego biletu PKP jest możliwy w określonych okolicznościach. Jeśli przejazd został anulowany przez przewoźnika, wówczas podróżnym przysługuje całkowity zwrot kosztów poniesionych na zakup biletu. 

Istnieje także szansa na zwrot niewykorzystanego biletu na pociąg, który już odjechał. W takim wypadku konieczne jest “uzyskanie przez podróżnego odpowiedniego poświadczenia biletu” – jak czytamy na stronie POLREGIO. W dalszej części komunikatu przewoźnik określa, że poświadczenia takiego można dokonać w punktach odprawy albo przez pracowników drużyn konduktorskich. Zwrot należności za odpowiednio poświadczony bilet, uzyskuje się w dowolnym punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów danego rodzaju. Należy pamiętać, że nieprzekraczalny termin na uzyskanie zwrotu to okres do trzech miesięcy od dnia ważności biletu. Warunkiem jego otrzymania jest zwrócenie przez podróżnego oryginału biletu. 

Zobacz też: Wyszukiwarka połączeń PKP. Jak wyszukać połączenie kolejowe?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOrganizują walki w Płocku. Zawodnicy używają tylko jednej ręki! [FILM]
Następny artykułNowy Sącz. Wkrótce ruszy największa inwestycja w historii MPEC