W związku z rozpoczynającymi się pracami przy przebudowie wiaduktów Trasy Łazienkowskiej, przy parku Agrykola, od jutra zwężona zostanie jezdnia po południowej stronie drogi, a samochody ciężarowe pojadą objazdami. Utrudnienia potrwają ponad dwa lata.
Najpierw drogowcy będą naprawiać wiadukt północny – w stronę centrum. W związku z tym na sąsiednim wiadukcie wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy. By było to możliwe jezdnia musi zostać poszerzona, kosztem m.in. istniejącego buspasa.
W poniedziałkowy ranek, na jezdni alei Armii Ludowej w stronę Pragi, na odcinku od placu Na Rozdrożu do rejonu ulicy Łazienkowskiej, rozpoczną się prace związane z wyłączaniem z ruchu istniejącego buspasa i zwężaniem pozostałych dwóch pasów jezdni. Dla ruchu ogólnego dostępny będzie skrajny lewy pas. Prawy pas stanie się buspasem, dostępnym również dla karetek, pojazdów MTON, taksówek oraz motocykli.
Pojawi się też ograniczenie tonażowe dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. Objazd dla tych aut zostanie poprowadzony ulicami Puławską i Goworka oraz alejami Ujazdowskimi lub ulicami Waryńskiego i Spacerową do ulic Gagarina i Czerniakowskiej.
Trasę będzie można także ominąć jadąc: aleją Niepodległości, Wilanowską, Trasą Siekierkowską i Czerniakowską. Ograniczenia nie dotyczą pojazdów budowy, służb miejskich i zaopatrzenia.
Wprowadzane w poniedziałek zmiany mają obowiązywać do końca wakacji. Następnie, do czasu zamknięcia wiaduktu północnego, powróci dotychczasowa organizacja ruchu.
Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej potrwa do marca 2024 r. Koszt prac budowlanych to 87,5 mln zł. Na odcinku trasy o długości ok. 400 metrów, poza nowymi jezdniami, pojawią się m.in. ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie, które poprawią dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi, a także nowoczesne oświetlenie.
Prace przy przebudowie wiaduktów Trasy Łazienkowskiej w Warszawie to niejedyny problem.
W związku z budową nowych stacji II linii metra na Bemowie, od poniedziałku 16 sierpnia do piątku 27 sierpnia, nieczynne będą wolskie stacje podziemnej kolejki – Księcia Janusza, Młynów i Płocka.
Ma zostać uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM2. Autobusy zastępcze będą kursowały na trasie Rondo Daszyńskiego, Prosta, Kasprzaka, Płocka, Górczewska, Osiedle Górczewska. W godzinach szczytu uruchomione zostaną dodatkowe kursy skrócone do przystanku Metro Księcia Janusza.
W trakcie wyłączenia stacji Księcia Janusza i Młynów przeprowadzone będą tam prace związane z usunięciem wad i usterek posadzek na peronach. Jak zaznacza ratusz, roboty wykonywane będą w ramach obowiązującej rękojmi.
Chodzi o odcinek bemowski. Udało się połączyć torowisko ze stacją Księcia Janusza.
W kolejnym etapie robót, który wymaga wyłączenia wolskich stacji prowadzone będą prace związane z łączeniem i konsolidacją instalacji zasilającej i wszystkich systemów całoliniowych, m.in. sieci teletechnicznych, zasilania awaryjnego, szyny prądowej i systemów sterowania ruchem. Scalona zostanie też sieć monitoringu oraz przyłącza światłowodowe i telefoniczne. Po zakończeniu tych prac odbędą się testy sprawdzające.
II linia metra ma połączyć Bemowo z Targówkiem i będzie liczyć 21 stacji. W tej chwili gotowy jest odcinek liczący trzynaście stacji łączący Wolę z Targówkiem. Równolegle trwa budowa nowych stacji na Bródnie i na Bemowie. Na lewym i prawym brzegu powstanie pięć nowych stacji: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz Ulrychów i Bemowo. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsi pasażerowie będą mogli z nich skorzystać w drugiej połowie 2022 roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS