A A+ A++

Na kierowców od poniedziałku czekają utrudnienia na wiaduktach Trasy Łazienkowskiej na wysokości Agrykoli. Najpierw drogowcy będą naprawiać wiadukt północny – w stronę centrum. W związku z tym na sąsiednim wiadukcie wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy. By było to możliwe jezdnia musi zostać poszerzona, kosztem m.in. istniejącego buspasa. Pierwszy etap prac rozpocznie się w poniedziałek 16 sierpnia.

Zwężenie i ograniczenie tonażowe

W poniedziałek rano, na jezdni alei Armii Ludowej w stronę Pragi, na odcinku od placu Na Rozdrożu do rejonu ulicy Łazienkowskiej, rozpoczną się prace związane z wyłączaniem z ruchu istniejącego buspasa i zwężaniem pozostałych dwóch pasów jezdni. Dla ruchu ogólnego dostępny będzie skrajny lewy pas. Prawy pas stanie się buspasem, dostępnym również dla karetek, pojazdów MTON, taksówek oraz motocykli.

Pojawi się też ograniczenie tonażowe dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. Objazd dla tych aut zostanie poprowadzony ulicami Puławską i Goworka oraz alejami Ujazdowskimi lub ulicami Waryńskiego i Spacerową do ulic Gagarina i Czerniakowskiej.

ZOBACZ: Warszawa: wojewoda stwierdził nieważność uchwały zakazującej furgonetkom pro-life jazdę po stolicy

Trasę będzie można także ominąć jadąc: aleją Niepodległości, Wilanowską, Trasą Siekierkowską i Czerniakowską. Ograniczenia nie dotyczą pojazdów budowy, służb miejskich i zaopatrzenia.

“Możliwość przejazdu Trasą Łazienkowską chcemy zachować przez cały czas trwania inwestycji. W trakcie rozbiórki pierwszego z wiaduktów, północnego, przejazd będzie możliwy po wiadukcie południowym. Następnie ruch zostanie skierowany na nowo wybudowany wiadukt północny i rozpocznie się rozbiórka pozostałej części drogi” – przekazał wykonawca remontu Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.

Ponad 2,5 roku z utrudnieniami

Wprowadzane w poniedziałek zmiany mają obowiązywać do końca wakacji. Następnie, do czasu zamknięcia wiaduktu północnego, powróci dotychczasowa organizacja ruchu.

Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej potrwa do marca 2024 r. Koszt prac budowlanych to 87,5 mln zł. Na odcinku trasy o długości ok. 400 metrów, poza nowymi jezdniami, pojawią się m.in. ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie, które poprawią dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi, a także nowoczesne oświetlenie.

ZOBACZ: Warszawa. Trzy stacje metra na Woli będą nieczynne

Decyzją Rady Miasta od 1 września Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zostanie połączony ze Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta w jedną jednostkę budżetową pod nazwą Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.

hlk/PAP

Czytaj więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSklepy otwarte 15 sierpnia. Czy dziś sklepy Biedronka są czynne?
Następny artykułWisła odrobiła dwie bramki straty, grając w osłabieniu, ale decydujący cios w końcówce i tak zadał obrońca Piasta