Na kierowców od poniedziałku czekają utrudnienia na wiaduktach Trasy Łazienkowskiej na wysokości Agrykoli. Najpierw drogowcy będą naprawiać wiadukt północny – w stronę centrum. W związku z tym na sąsiednim wiadukcie wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy. By było to możliwe jezdnia musi zostać poszerzona, kosztem m.in. istniejącego buspasa. Pierwszy etap prac rozpocznie się w poniedziałek 16 sierpnia.
Zwężenie i ograniczenie tonażowe
W poniedziałek rano, na jezdni alei Armii Ludowej w stronę Pragi, na odcinku od placu Na Rozdrożu do rejonu ulicy Łazienkowskiej, rozpoczną się prace związane z wyłączaniem z ruchu istniejącego buspasa i zwężaniem pozostałych dwóch pasów jezdni. Dla ruchu ogólnego dostępny będzie skrajny lewy pas. Prawy pas stanie się buspasem, dostępnym również dla karetek, pojazdów MTON, taksówek oraz motocykli.
Pojawi się też ograniczenie tonażowe dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. Objazd dla tych aut zostanie poprowadzony ulicami Puławską i Goworka oraz alejami Ujazdowskimi lub ulicami Waryńskiego i Spacerową do ulic Gagarina i Czerniakowskiej.
ZOBACZ: Warszawa: wojewoda stwierdził nieważność uchwały zakazującej furgonetkom pro-life jazdę po stolicy
Trasę będzie można także ominąć jadąc: aleją Niepodległości, Wilanowską, Trasą Siekierkowską i Czerniakowską. Ograniczenia nie dotyczą pojazdów budowy, służb miejskich i zaopatrzenia.
“Możliwość przejazdu Trasą Łazienkowską chcemy zachować przez cały czas trwania inwestycji. W trakcie rozbiórki pierwszego z wiaduktów, północnego, przejazd będzie możliwy po wiadukcie południowym. Następnie ruch zostanie skierowany na nowo wybudowany wiadukt północny i rozpocznie się rozbiórka pozostałej części drogi” – przekazał wykonawca remontu Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.
Ponad 2,5 roku z utrudnieniami
Wprowadzane w poniedziałek zmiany mają obowiązywać do końca wakacji. Następnie, do czasu zamknięcia wiaduktu północnego, powróci dotychczasowa organizacja ruchu.
Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej potrwa do marca 2024 r. Koszt prac budowlanych to 87,5 mln zł. Na odcinku trasy o długości ok. 400 metrów, poza nowymi jezdniami, pojawią się m.in. ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie, które poprawią dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi, a także nowoczesne oświetlenie.
ZOBACZ: Warszawa. Trzy stacje metra na Woli będą nieczynne
Decyzją Rady Miasta od 1 września Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zostanie połączony ze Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta w jedną jednostkę budżetową pod nazwą Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.
hlk/PAP
Czytaj więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS