Tesla podnosi ceny swoich aut w USA. To działanie związane z nową strategią, która ma zwiększyć przychody i poprawić konkurencyjność marki.
Po raz kolejny – w tym roku – Tesla podnosi ceny swoich modeli – podaje Reuters. Podwyżki dotknęły Model 3 i Y. Wzrost cen wprowadzonych w Ameryce, nie jest powielany w innych zakątkach świata. Zgodnie z doniesieniami Reutersa, takie działania mają przełożyć się na rekordowe zyski w ostatnim kwartale. Nic nie wskazuje żeby podwyżki zostały wprowadzone w Chinach. Jest to największy rynek samochodów elektrycznych, gdzie amerykański producent musi walczyć z coraz większą konkurencją, protestami konsumentów oraz naciskami ze strony organów regulacyjnych.
CZYTAJ TAKŻE: Tesla po raz ostatni liderem
Działania Tesli doprowadziły do niecodziennej sytuacji, kiedy Model Y Long Range kosztuje więcej w Stanach Zjednoczonych Ameryki (53 990 dol.) niż w Państwie Środka (276 tys. juanów – 42,4 tys. dol.). Jak wskazuje wnp.pl, w USA, Model Y podrożał już 6-krotnie, na łączną kwotę 5,5 tys. dol. Ponadto dla jeszcze większej atrakcyjności, marka w Chinach uruchomiała specjalne oferty kredytowe. Reuters w swoim materiale cytował Craiga Irwina, analityka Roth Capital Partners, który wskazał, że „Tesla chce być tak konkurencyjna w Chinach, jak to tylko możliwe. Niższe ceny będą częścią agresywnego pozycjonowania na rynku”.
CZYTAJ TAKŻE: Test praktyczny zasięgu aut elektrycznych. Tesla i Mustang na czele
Różnica w cenie może być spowodowana kosztami produkcji akumulatorów. Dzięki otworzeniu fabryki w Szanghaju (Chiny) w 2019 roku, Tesla otrzymała dostęp do tańszych lokalnych komponentów, jak również do akumulatorów od chińskiego CATL i LG. Gene Munster z Loup Ventures w wypowiedzi dla Reutersa wskazał również, że Tesle są średnio 3-razy droż … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS