A A+ A++

Są pierwsze projekty samolotów przyszłości. To futurystyczne maszyny napędzane wodorem

29.07.2021r. 13:00

Oszczędności dla linii lotniczych
Gdy coraz głośniej mówi się o konieczności bardziej radykalnych emisji CO2, otwiera się nowe pole bitwy dla firm lotniczych. Samoloty przyszłości mają być bardziej ekologiczne, a co za tym idzie oszczędne. Komisja Europejska chce wymusić bardziej drastyczne redukcje emisji CO2, m.in. poprzez zmniejszenie popytu na latanie za sprawą wzrostu cen biletów.

Boeing stawia na samoloty napędzane zrównoważonymi paliwami lotniczymi (SAF). Airbus wierzy w wodór i flotę zeroemisyjnych statków powietrznych na różne dystanse. Zrównoważone paliwa lotnicze produkowane są m.in. ze zużytego oleju kuchennego, biomasy i odpadów. Stanowią one dziś nie więcej niż 50-proc. domieszkę w mieszance z tradycyjnym paliwem lotniczym Jet-A1. SAF w procesie spalania emitują o 70-80 proc. mniej dwutlenku węgla.
Wskaźniki te, na poziomie UE, wynoszą aktualnie w samolotach powyżej 20 miejsc: 94 kg dla mężczyzn, 75 kg dla kobiet, 17 kg dla bagażu rejestrowanego oraz w samolotach powyżej 30 miejsc: 88 kg (niezależnie od płci) i 17 kg dla bagażu rejestrowanego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Babieńcu stanęło serce!
Następny artykułAGON by AOC wzbogaca się o dwa nowe monitory 49-calowe z częstotliwością odświeżania 165 i 144 Hz skierowane do graczy