Dzisiaj, 26 lipca (12:29)
Wygląda na to, że w branży motoryzacyjnej zapanowała nowa moda na stare auta. Według Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) średni wiek pojazdów na drogach w Wielkiej Brytanii wzrósł do 8,4 lat. To najwyższa średnia wieku w historii, reprezentująca ok. 10 milionów pojazdów z rocznika 2008 i wcześniejszych. Starzenie się europejskiego parku samochodowego dotyczy też innych krajów Starego Kontynentu.
European Automobile Manufacturer’s Association (ACEA) odnotowało podobny trend: w UE średni wiek samochodów osobowych wynosi teraz 11,5 lat, a samochodów dostawczych – 11,6 lat. Inne źródła wskazują na dodatkowe czynniki. Artykuł w portalu “ThisisMoney.co.uk” sugeruje na przykład, że “wielu kierowców postanowiło poczekać ze zmianą auta na nowe w związku z planowanym na 2030 rok zakazem sprzedaży pojazdów pasażerskich na benzynę i ropę”.
Dłuższy okres eksploatacji prywatnych pojazdów najprawdopodobniej zwiększy nacisk na rynek wtórny. Mechanicy będą coraz częściej proszeni o serwisowanie starszych pojazdów mających bardziej różnorodne problemy. Jakich zatem samochodów możesz się spodziewać w swoim warsztacie w tej nowej epoce starych aut? Zespół Autodata postanowił to zbadać. Wykorzystano aplikację online dla warsztatów, aby dowiedzieć się, które auta sprzed 2000 roku, czyli współczesne klasyki, oraz inne “stare, ale jare” samochody trafiały najczęściej do warsztatów w 2021 roku.
Poniżej umieszczamy ranking Autodata Top 10 aut z lat 60., 70., 80. i 90., które okazują się być nadal bardzo popularne wśród kierowców. Na specjalne wyróżnienie zasługuje absolutny klasyk z lat 50., który nadal jest regularnie widywany w warsztatach, chociaż minęło już ponad 60 lat, odkąd zjechał z linii produkcyjnej.
Najstarszym pojazdem serwisowanym przez mechaników korzystających z Autodata w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy była ikona brytyjskiej motoryzacji: Austin Mini/Morris Mini-Minor z 1959 roku. Oryginalny model Mini był produkowany przez British Motor Corporation (BMC) w Longbridge w Anglii, a później także w Australii, Belgii, we Włoszech, na Malcie, w Portugalii, Hiszpanii, Południowej Afryce, Jugosławii i Ameryce Łacińskiej. Do typowych problemów w tym aucie należy korozja, tylne zawieszenie wymagające ustawienia geometrii, uszkodzenia karoserii wynikające ze stosowania zbyt szerokich opon z rynku wtórnego oraz iskrzenie z nieodpowiednio zamocowanego akumulatora montowanego w bagażniku.
Najpopularniejsze klasyki z lat 60.:
1.) MG MGB (1967-1976)
2.) Fiat 500 (1965-1973)
3.) Volvo 142 (1968-1975)
4.) Volvo 121/Amazon (1968-1971)
5.) Morris Minor (1962-1974)
6.) MG Midget (1969-1974)
7.) Triumph TR6 (1969-1972)
8.) Jaguar E-Type (1968-1972)
9.) Citroën 2CV-4 (1968-1978)
10.) Saab 96 (1967-1976)
Najczęściej serwisowanym autem z lat 60. w warsztatach korzystających z Autodata jest numer 2 z rankingu Top 10 klasycznych aut sportowych na 2019 rok, opublikowanego przez “Auto Express Magazine”: MG MGB. Do wersji MGB z 1967 roku wprowadzono kilka nowych funkcji bezpieczeństwa, między innymi łamaną kolumnę kierownicy, boczne światła pozycyjne i zamek zabezpieczony przed samootwarciem podczas wypadku. Rdzewienie jest najpowszechniejszym problemem w tym aucie.
Najpopularniejsze klasyki z lat lat 70.:
1.) Citroën 2CV-6 (1970-1990)
2.) Land Rover Series III (1971-1983)
3.) Volkswagen Transporter T2 (1971-1976)
4.) Alfa Romeo Alfetta (1978-1981)
5.) Volkswagen Transporter T3 (1979-1983)
6.) Volkswagen 1300 (1976-1979)
7.) MG Midget (1975-1980)
8.) MG MGB (1978-1980)
9.) Volkswagen 1200 (1970-1976)
10.) Triumph Spitfire (1974-1980)
Okrzyknięty “francuskim samochode … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS