Obwodnica Limanowej w ciągu DK28 powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Kryteriami, które brano pod uwagę przy wyznaczaniu przebiegów trasy, było ominięcie obszarów zwartej zabudowy i zminimalizowanie negatywnych skutków oddziaływania drogi na życie mieszkańców.
Projektanci, których zadaniem jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i koncepcji programowej dla obwodnicy Limanowej, przygotowali trzy warianty nowego przebiegu DK28. Dokumenty są już dostępne. Można się z nimi zapoznać i wyrazić swoją opinię. Spotkania mieszkańców z projektantami zaplanowano na początek sierpnia 2021 r.
Ze względu na sytuację epidemiczną odbędą się one w formie indywidualnej, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się na daną godzinę (pod nr.: +48 532 950 087). Umawiać można się do 31 lipca 2021 r. Terminy spotkań indywidualnych:
- – 5.08.2021 r., godz. 12-18 (przerwa 15-15.30)
- – 6.08.2021 r., godz. 9-15 (przerwa 12-12.30)
Spotkania informacyjne będą się odbywać w budynku Urzędu Miasta Limanowa, w sali konferencyjnej. Po zapoznaniu się z dokumentami każdy może wybrać wariant, zgłaszać wnioski i opinie za pomocą komunikacji elektronicznej: telefonu, maila, a także korespondencji tradycyjnej. Przekazane sugestie będą przeanalizowane pod kątem możliwości i zasadności wprowadzenia zmian do projektu.
- Mail: [email protected]
- Telefon: +48 532 950 087
- Adres do korespondencji: IVIA S.A., ul. Kasprowicza 46, 43-502 Czechowice-Dziedzice
Obwodnica Limanowej – wariant 1 (odcinek o długości ok. 5,8 km)
Obwodnica Limanowej – wariant 1 GDDKiA
Wariant 1 zlokalizowany jest w większości na terenie miasta Limanowa, oprócz odcinka o długości 300 m, który jest na obszarze gminy Limanowa. Rozpoczyna się w ciągu ul. Krakowskiej, włączając się do istniejącej DK28 (kierunek Rabka-Zdrój). Na początkowym przebiegu trasa odchodzi w kierunku południowo-wschodnim, równolegle do miasta Limanowa, przechodząc przez pola i tereny częściowo zalesione. Przecina ulicę Lipową, omijając większość zabudowań mieszkalnych. Następnie krzyżuje się ulicami: Małachowskiego, Owocową, Biedronia, Grunwaldzką, Podlipie, Piastowską oraz Sikorskiego. Następnie przekracza potok Starowiejski, wiaduktem drogowym przebiega nad ciekiem i drogą powiatową (ul. Józefa Marka) i wkracza w tereny zabudowy mieszkaniowej o przewadze budynków jednorodzinnych. Dalej trasa kieruje się na wschód i krzyżuje się z ulicami Marszałkowicza oraz Żwirki i Wigury. W dalszym przebiegu przecina potok Jabłoniec i krzyżuje się z trzema drogami gminnymi ul. Wiejską, Jabłoniecką i Walecznych, by włączyć się do istniejącej DK28 (ul. Kościuszki).
Obwodnica Limanowej – wariant 2 (odcinek o długości ok. 7,3 km)
Obwodnica Limanowej – wariant 2 GDDKiA
Wariant 2 przebiega na terenie miasta i gminy Limanowa. W przeciwieństwie do wariantu 1, na początku przebiegu zmierza w kierunku południowo-zachodnim, przecinając ul. Łokietka, a następnie zmienia kierunek na południowo-wschodni i przecina drogę gminną. W tym punkcie trasa zmienia kierunek na południowo- wschodni, krzyżując się z ul. Grunwaldzką. Przebiega głównie pola z pojedynczą zabudową mieszkaniową. W dalszym etapie obwodnica skierowana jest na południowy wschód, w stronę wariantu 1. Przekracza wiaduktem rzekę Sowlinę i dalej w obrębie zabudowy mieszkalnej ma zbliżony przebieg do pozostałych wariantów i włącza się do DK28 (ul. Kościuszki).
Obwodnica Limanowej – wariant 3 (odcinek o długości ok. 8,6 km)
Obwodnica Limanowej – wariant 3 GDDKiA
Wariant 3 położony jest na terenie miasta i gminy Limanowa. Jest wariantem najdłuższym i najbardziej odsuniętym od centrum miasta. Przebieg trasy od jego rozpoczęcia do km 4+300 jest taki sam jak w wariancie 2. Następnie wariant 3 oddala się od wariantów 1 i 2 w kierunku południowo-wschodnim i jest przesunięty w tym przebiegu względem dwóch pozostałych wariantów o około 700 m, omijając gęstą zabudowę mieszkaniową. Dalej przesuwa się na północny wschód, gdzie w swym przebiegu zbliżony jest do wariantów 1 i 2, by włączyć się do istniejącej DK28 (ul. Kościuszki).
Program budowy 100 obwodnic
Inwestycja odciąży z ruchu centrum miasta i ułatwi podróż pomiędzy Nowym Sączem a Rabką-Zdrojem. Powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Jak informuje Iwona Mikrut z GDDKiA, umowa na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i koncepcję programową dla budowy obwodnicy Limanowej, w ciągu drogi krajowej nr 28, została podpisana 12 października 2020 r. z firmą IVIA SA. Wykonawca ma także uzyskać decyzję środowiskową (DŚU). Złożenie wniosku o wydanie DŚU planowane jest w sierpniu 2022 r. Koszt prac dokumentacyjnych wynosi 4 mln 182 tys. zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS