A A+ A++
Podatek cukrowy skutecznie uderzył w rynek alkoholi i napojów
fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / / Bankier.pl

Podatek cukrowy spowodował spadek sprzedaży tanich wódek w najmniejszych butelkach o niemal jedną trzecią – czytamy w poniedziałkowym wydaniu “Rzeczpospolitej”.

“Jak wynika z danych firmy CMR, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, w pierwszym półroczu 2021 r. Polacy kupili mniej alkoholu w opakowaniach do 200 ml, czyli w tzw. małpkach. Największe spadki odnotowały najtańsze, czyste wódki – to niemal 30 proc. ilościowo rok do roku. Sprzedano też mniej wódek smakowych” – pisze “Rz”.

“Wartość sprzedaży wszystkich wódek spadła od początku roku o około 6 proc.” – mówi gazecie Arleta Charkot, analityk CMR. Dane dotyczą sklepów o powierzchni do 300 m kw., które mają większość rynku, to głównie w nich kupowane są alkohole.

Według dziennika podatek uderzył także w rynek napojów. Dla tych gazowanych spadek sprzedaży ilościowej w pierwszym półroczu 2021 r. sięga 20 proc., przy wzroście średnich cen o ok. 36 proc. Wody smakowe zdrożały o jedną trzecią i sprzedano ich 17 proc. mniej. Inne kategorie także mocno tracą – dodano.

“Opłata wymusiła zmiany w strategiach części producentów, podejmujących działania obniżające wielkość płaconego podatku, a tym samym próbę redukcji wzrostu cen” – mówi Tomasz Rydzewski z CMR. Jak podała gazeta, niektóre firmy zmieniają nawet ofertę, wprowadzając mniejsze opakowania napojów, by wzrost cen nie był tak widoczny. (PAP)

mmu/ amac/

Źródło:PAP
Tematy
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzef Nowej Lewicy w Warszawie o Włodzimierzu Czarzastym: “Stosuje metody stalinowskie”
Następny artykułPrezes PIPC: Zbyt restrykcyjne przepisy krajowe obniżają konkurencyjność polskiej chemii [WYWIAD]