Załoga Hyundaia ostatniego dnia rywalizacji utrzymywała za sobą Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassię i oes po oesie odrabiała stratę do zespołowych kolegów: Craiga Breena i Paula Nagle. Zmniejszający się dystans mógł umożliwić kierownictwu ekipy zamianę pozycji.
Neuville i Martijn Wydaeghe spóźnili się jednak na PKC przed OS23. Doliczono im do łącznego czasu 10 s. Okazało się, że wstrzymały ich problemy techniczne w i20 Coupe WRC. Spiesząc się na „pekac”, przekroczyli dozwoloną prędkość. System „trackingu” zamontowany w rajdówkach przez FIA pokazał, że Belgowie jechali 190 km/h przy ograniczaniu do 90 km/h.
Załoga oraz reprezentant Hyundaia – Alain Penasse – próbowali łagodzić sytuację, mówiąc, iż na tej sekcji dojazdowej praktycznie nie odbywał się ruch drogowy. Sędziowie pozostali jednak nieugięci. Zaznaczono, że prędkość została przekroczona o ponad 100 procent i niewielkie natężenie ruchu nie może być okolicznością łagodzącą. Nałożyli na Neuville’a grzywnę w wysokości 2500 euro oraz wykluczyli go z udziału w jednej rundzie sezonu 2021. Tę drugą karę zawieszono. Zostanie ona odwieszona, jeśli Neuville w którymkolwiek z pozostałych tegorocznych rajdów przekroczy dozwoloną prędkość o 30 lub więcej procent.
Neuville i Wydaeghe ukończyli Rajd Estonii na trzeciej pozycji.
Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe, Hyundai Motorsport Hyundai i20 Coupe WRC
Photo by: McKlein / Motorsport Images
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS