A A+ A++

Przypomnijmy najpierw, jak się toczyło samo postępowanie przetargowe.

28 kwietnia 4. RBLog opublikowała ogłoszenie w suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, w którym czytamy, że wrocławscy logistycy potrzebowali trzech cystern do przewozu i dystrybucji wody CW-10 wraz z pakietem szkolenia specjalistycznego obejmującego użytkowanie, obsługę, diagnostykę i naprawy. Ponad cysterny z zamówienia podstawowego wojsko przewidziało możliwość dokupienia następnych dwóch z prawa opcji.

Oferty można było składać do 8 czerwca. Do kryteriów wyboru takowej zaliczano cenę (waga 60), czas trwania gwarancji (waga 20, w tym kryterium na najwyższą punktację mieli szanse te podmioty, które zaoferowałyby okres wynoszący 36 miesięcy), możliwe najniższe zużycie energii (waga 10) oraz jak najmniejszą emisję zanieczyszczeń (waga 5) i dwutlenku węgla (waga również 5).

Do interesujących wymagań, jakie muszą spełniać wozy jest gotowość do realizacji zadań polegający na uruchomieniu silnika przy 25-stopniowym mrozie w czasie nie krótszym niż 25 minut. Powinny także być gotowe do transportu morskiego, kolejowego i powietrznego. Zbiornik paliwa musi z kolei zapewnić nieprzerwany przejazd maksymalnie obciążonej cysterny do 800 kilometrów.

Reklama

Po otwarciu ofert okazało się, że jedynym podmiotem, który zdecydował się na zaoferowanie swoich produktów była firma Celtech sp. z.o.o., która za dostawę 5 samochodów-cystern wraz z trzyletnią gwarancją i pakietem szkoleniowym zażądała 8 542 350 zł brutto. Z tego też powodu z jedynym uczestnikiem przetargu zawarto 25 czerwca br. umowę. Od tego momentu jest liczony termin na realizację zamówienia, wynoszący 150 dni. To oznacza, że wszystkie pięć cystern powinno się znaleźć w skład 4. RBLog w Nowogrodzie Bobrzańskim do 22 listopada br.

Warto także podkreślić, że Celtech od kilku lat zajmuje się dostawą tego typu cystern na potrzeby Wojska Polskiego. Przykładowo w maju ubiegłego roku podpisała z armią umowę o wartości 37,2 mln złotych na dostarczenie 19 wozów.

Wojskowe pojazdy-cysterny CW-10 mają objętość 8,1 m3. Oparte są one na podwoziu ciężarówki Jelcz P662D.43. Producent przewiduje także pojazdy z pojemnościami zbiorników 4,5 m3, oraz 10 m3. Samochód-cysterna może być stosowany do gaszenia pożarów, zraszania terenów, mycia skażonego bronią masowego rażenia sprzętu wojskowego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzkoła w Nowotańcu ma swojego patrona. Jego życie to świadectwo i wzór dla młodych (VIDEO, ZDJĘCIA)
Następny artykułPrzełamując schematy: elegancki azyl dla pary