Shoper zadebiutuje na GPW w piątek, 9 lipca – podała giełda.
Do obrotu na rynku podstawowym wprowadzonych będzie po 9.277.950 akcji serii A i B oraz 9.559.100 akcji serii C.
Shoper dostarcza oprogramowania dla e-commerce w modelu SaaS (Software as a Service). Spółka oferuje rozwiązania wspierające użytkowników w prowadzeniu, zarządzaniu i rozwoju własnej sprzedaży online. W ramach usług dodatkowych udostępnia m.in. wsparcie w obszarze marketingu, logistyki czy płatności.
W pierwszym kwartale 2021 roku Shoper wypracował 15,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rdr o 71 proc. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł w tym czasie o 69 proc. do 5,5 mln zł, a zysk netto o 92 proc. do 4,5 mln zł.
Wartość oferty publicznej spółki wyniosła 363 mln zł.
Oferta Shoper objęła 7.731.628 akcji spółki, które reprezentują 27,11 proc. kapitału zakładowego oraz 27,5 proc. głosów na WZ (razem z opcją stabilizacyjną ok. 9 proc. liczby akcji w ofercie). Zgodnie z dokonanym przydziałem inwestorzy indywidualni objęli 623.512 akcji, stanowiących ok. 8,1 proc. oferowanych akcji, a do inwestorów instytucjonalnych trafiło pozostałe 7.108.116 akcji, stanowiących ok. 91,9 proc. oferowanych akcji.
Cena emisyjna została ustalona na poziomie ceny maksymalnej, czyli 47 zł. (PAP Biznes)
pel/ ana/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS