Jeżeli utrzyma się dotychczasowa wielkość rejestracji, importerów ciężarówek czeka bardzo dobry rok.
W czerwcu urzędy zarejestrowały 2545 ciężarówek o dmc powyżej 3,5 tony. Jest to 60% więcej niż przed rokiem, ale mniej o niemal 11% niż w maju br. Mimo to Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego podkreśla, że tegoroczny czerwiec jest trzeci jeśli chodzi o wielkość rejestracji, po czerwcu roku 2019 (zarejestrowano wówczas 3311 sztuk) i 2018 roku (2614). Jednocześnie jest to czwarty wynik miesięczny w tym roku po marcu (3213), kwietniu (3166) i maju (2889).
Powodem malejącej dynamiki rejestracji są trudności produkcyjne, związane z brakami materiałów i podzespołów. Importerzy przyznają, że popyt jest nadal na wysokim poziomie.
Czytaj więcej w: Polscy przewoźnicy dofinansują holenderskich?
Najliczniejsza w zestawieniu kategoria ciągników siodłowych powiększyła się w czerwcu o niemal 78%, segment podwozi ciężarowych o ponad 35% i specjalnych o ponad 11%.
W pierwszym półroczu rejestracje ciężarówek wyniosły 16 068 sztuk, o 97,5% więcej niż rok wcześniej. Jednak w stosunku do 2019 roku jest to o ponad 4% mniej.
Rejestracje najcięższych ciężarówek, o dmc powyżej 16 ton wyniosły w czerwcu 2323 sztuki, o 68% więcej niż rok wcześniej. Ten segment zamknął półrocze 14 854 rejestracjami, co stanowi 106-procentowy wzrost.
Czytaj więcej w: Nadawcy zasypują transport zleceniami
Import używanych samochodów ciężarowych w czerwcu był o blisko 38% większy niż rok wcześniej (2876 ciężarówek), zaś od początku roku sprowadzono 17 533 samochody ciężarowe, o 57,7% więcej niż rok wcześniej.
W rankingu marek w klasie najcięższej przodował DAF (3740 pojazdów), przed Scanią (2759) i Mercedes-Benzem (2456). Na kolejnych miejscach znalazły się MAN, Volvo, Renault Iveco oraz Ford.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS