A A+ A++

Skoda wprowadziła do oferty zmodernizowaną odmianę Kodaiqa. Flagowy SUV marki zyskał nowocześniejszy wygląd oraz szereg systemów, których brakowało na tle innych modeli z gamy.

Skoda postanowiła po 5-latach odświeżyć swój flagowy model. Kodiaq już nieco się zdezaktualizował, przez co konieczne były zmiany. W nowym modelu znajdziemy nieco zmieniony wygląd zewnętrzny, modernizację we wnętrzu oraz to czego nie widać, czyli aktualizację dostępnych w ofercie systemów. Nowa odsłona jednego z lepiej sprzedających się samochodów czeskiej marki prezentuje się zdecydowanie nowocześniej. Zmieniono wygląd zderzaków, poprawiono kształt osłony chłodnicy, przeprojektowano reflektory oraz światła przeciwmgłowe. Ponadto pojawiły się też reflektory przednie wykonane w technologii Matrix LED oraz tylne w pełni LED-owe, z dynamicznymi kierunkowskazami oraz nowy spojler górny, montowany na klapie bagażnika. Są też nowe wzory felg z dodatkowymi (demontowalnymi) wkładkami, które mają zmniejszać opory powietrza. W efekcie zmian nowa Skoda Kodiaq ma zmniejszony współczynnik oporu powietrza Cx do 0,31.

CZYTAJ TAKŻE: TOPR będzie jeździł elektrycznymi Skodami Enyaq

Na wygląd zewnętrzny w dużej mierze wpływa też linia wyposażenia pojazdu. W nowej odsłonie Kodiaqa zrezygnowano z uterenowionej odmiany Scout. Zbyt mało było na nią chętnych. Za to teraz wersja Sportline wyróżnia się zmienionym przednim grillem, który jest czarny, podobnie jak inne elementy np. relingi, pokrywy lusterek itp. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku topowej odmiany Laurin & Klement. Ramka i żebrowanie grilla, a także obramowanie szyb są w całości chromowane. Relingi dachowe wykończone są w kolorze srebrnym, przednie i tylne zderzaki oraz progi boczne są w kolorze nadwozia, a końcówki układu wylotowego są chromowane podobnie jak tylny dyfuzor.

Na pierwszy rzut oka, we wnętrzu można dostrzec jedynie zmienioną kierownicę (zapożyczona z Octavii) oraz nowy zestaw wskaźników od Virtual Cockpit (również Octavia) o przekątnej 10,25-cala. Dopiero po dłuższej chwili zauważy się zmodernizowany soft systemu multimedialnego, fotele przednie z funkcją masażu (brak tej opcji w odmianie RS) czy boczki drzwi z dodatkowymi srebrnymi obwódkami głośników od ulepszonego audio. System Cantona został obecnie zamiast 8-głośników ma zestaw 12-głośnikowy o mocy 625-watów.

Nowością jest również doposażenie auta w nowe układy poprawiające bezpieczeństwo. Wśród nich znalazł się np. dwie odmiany Travel Assist z funkcją dostosowywania prędkości do znaków rogowych. W skład całego pakietu wchodzi m.in. predykcyjny tempomat Predictive Cruise Control, asystent pasa ruchu Adaptive Lane Assist i ulepszona wersja rozpoznawania znaków drogowych. Ponadto auto otrzymało ulepszoną wersję Crew Protect Assist dostępną opcjonalnie, która ma dodatkowe czujniki radarowe z tyłu, aby reagować na pojazdy stwarzające ryzyko kolizji.

Wraz z modernizacją auta, unowocześniono gamę dostępnych jednostek napędowych. W ofercie znalazły się m.in. dwa silniki benzynowe o mocy 150 KM i 190 KM oraz dwie jednostki wysokoprężne – 150 KM i 200 KM. Zmian doczekała się również odmiana RS. Do tej pory stosowany diesel biturbo, generujący 240 KM został zastąpiony przez 2-litrową benzynę z niskoemisyjnej serii EVO. Moc wzrosła o 5 KM (245 KM; 370 Nm), masa silnika zmniejszyła się o 60 kg. Dzięki tym operacjom, Kodiaq RS przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy (o 0,4 sekundy szybciej niż poprzednik) oraz maksymalnie osiąga 234 km/h (o 6 km/h szybciej niż poprzednia generacja).

W nowym Kodiaqu nie pojawi się wersja hybrydowa czy hybryda plug-in. Te będą dostępne w nowej generacji tego modelu. Zmodernizowana Skoda Kodiaq RS otrzymała dodatkową ciekawostkę. To puszka rezonansowa z membraną, która generuje basowy dźwięk niczym z silnika V8. Fajnie to brzmi na parkingu, jednak w długiej trasie potrafi być denerwujące. Na szczęście opcję można wyłączyć i wyciszyć. RS ma również nową trójramienną kierownicę, czerwone przeszycia we wnętrzu, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami czy wykończenie imitujące karbon.

Ceny nowego Kodiaqa startują od 112 150 zł. W tej kwocie otrzymujemy model 5-osobowy, z silnikiem benzynowym 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM, manualną skrzynią biegów, w wersji wyposażenia Ambition. Mocniejszy wariant dysponuje mocą 190 KM (2-litry pojemności). Jest oferowany w wyposażeniu Style z napędem 4×4. Jego koszt to min … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFederer komentuje przerwanie meczu Hurkacza. “Oby jutro znów spadł deszcz!”
Następny artykułCo za widok. Wendzikowska chwali się ciałem na rajskich wakacjach