A A+ A++

Amazon zainwestował miliardy dolarów w poprawę usług logistycznych i skrócenie czasu dostawy do klientów. Większość Amerykanów otrzyma swoje zamówienie w ciągu 1 godziny. Firmie nie udało się jednak zdeklasować konkurencji. Walmart i Target w dalszym ciągu znajdują się w czołówce rynku.

Amazon prześcignął w wydatkach na poprawę infrastruktury logistycznej swoich największych przeciwników, w tym Walmart i Home Depot.

Przedsiębiorstwo handlowe Amazon.com Inc zbudowało sieć centrów dystrybucyjnych, centrów realizacji zamówień, centrów skrytek, sklepów i innych. Dzięki nim gigant e-commerce świadczy usługi szybkiej dostawy do wielu amerykańskich domów.

Według UBS, Walmart Inc. i Target Corp. w dalszym ciągu pokonują Amazon w handlu detalicznym. Dzięki tysiącom sklepów stacjonarnych są bliżej swoich klientów.

Najnowszy raport Evidence Lab mówi, że Amazon zainwestował 35 miliardów dolarów w wydatki kapitałowe netto (capex) w 2020 roku w celu rozbudowy swojej infrastruktury, z czego znaczną część przeznaczył na możliwości realizacji zamówień.

“Obejmuje to inwestycje w zwiększenie powierzchni sieci realizacji zamówień i logistyki o 50%, możliwości w zakresie średniej mili (w tym Amazon Air) oraz możliwości w zakresie ostatniej mili”- napisano w raporcie.

“Zakładając, że ~50% nakładów inwestycyjnych netto Amazona było przeznaczone na jego segment północnoamerykański, równałoby się to liczbie, która jest większa niż łączne wydatki Walmart, Target, Home Depot i Lowe’s”.

Dzięki kolejnym inwestycjom, centra dystrybucyjne Amazon znajdują się teraz w odległości, którą każdy mieszkaniec Stanów Zjednoczonych pokona w 60 minut. Szybka dostawa dotyczy teraz 77% populacji USA. W poprzednim roku, wskaźnik ten był na wysokości 71%. Na tym samym polu sklepy Walmart osiągają wynik 99%, a Target TGT 94%.

Handel detaliczny

“Podczas gdy Amazon ma przewagę logistyczną, tradycyjni detaliści inwestują dużą część budżetu na cyfryzację. Dotyczy to przede wszystkim sprzedawców masowych, którzy oferują asortyment produktów najbardziej zbliżony do tego, który proponuje Amazon” – powiedział UBS.

Sklepy do niedawna były postrzegane jako ciężar finansowy dla tradycyjnych sprzedawców detalicznych, którzy walczyli z wygodą dostarczania paczek przez Amazon. Obecnie wiele sklepów działa jako mini-centra realizacji zamówień. W krótkim czasie dostarczają zamówienia lub proponują obniżone koszty, gdy klienci skorzystają z opcji odbioru w sklepie.

Z tych powodów przedsiębiorstwo Target mówi o swoich możliwościach odbioru. Sprzedaż internetowa Targetu ma osiągnąć 18,6 mld USD w 2021 r., w porównaniu z 16,6 mld USD w 2020 r.

“Usługi omnichannel firmy są kluczową siłą stojącą za przyspieszonym wzrostem sprzedaży, Usługi dostawy tego samego dnia odegrały w szczególności ważną rolę” – powiedział eMarketer.

Najnowsze inwestycje w handlu

Walmart nadal inwestuje w swoje możliwości dostawcze. Przedsiębiorstwo ogłosiło ostatnio udziały w DroneUp, firmie zajmującej się dostawami dronami, oraz Cruise, firmie zajmującej się autonomicznymi pojazdami.

Zarówno Walmart, jak i Target planują kolejne miliardowe wydatki, choć UBS zauważa, że znaczna część inwestycji Targetu zostanie przeznaczona na remonty i nowe sklepy. Walmart przeznaczy połowę z 14 miliardów dolarów na inwestycje w technologie cyfrowe i poszerzenie łańcucha dostaw – podaje UBS.

Costco Wholesale Corp. również dokonuje inwestycji cyfrowych, w tym planuje przejęcie Innovel za 1 miliard dolarów.

“W całym handlu detalicznym trwa wyścig o rozwój nowych możliwości i poprawę szybkości dostaw do klientów”- twierdzi UBS. Zastanawiasz się, czy inwestycja w Amazon jest dla ciebie? To idealny moment, aby się o tym przekonać.

“Detaliści tacy jak Walmart i Target znajdują sposoby na wykorzystanie istniejących powierzchni sklepowych, aby nie dopuścić do zajęcia pierwszego miejsca przez Amazon” – powiedział UBS.

W 2021 roku akcje Amazona wzrosły o 4,5%. Walmart spadł o 4,1%, a akcje Target wzrosły o 36,5%.

tekst płatny

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJestem gruba. Nie wstydzę się tego słowa
Następny artykułProgram „Czyste powietrze” omawiany na Komisji Spraw Społecznych