Producent zdecydował się na ugodę w sprawie, w której oskarżany był o zwodnicze praktyki biznesowe, co oznacza dla niego nie tylko ogromną karę w wysokości 40 mln dolarów, ale i szereg ograniczeń marketingowych. Juul nie będzie mogło dłużej korzystać ze strategii nakierowanej na młode osoby, w tym kampanii w mediach społecznościowych, reklam w pobliżu szkół i sponsorowania wydarzeń czy koncertów. Co więcej, firma nie może korzystać z usług modeli poniżej 35 roku życia w całym stanie, a produkty Juul będą sprzedawane zza lady sklepowej, więc nie będą eksponowane. Poza tym, Juul będzie musiało co roku wysyłać do 1000 sklepów młodych agentów, którzy sprawdzą, czy ich papierosy nie są sprzedawane nieletnim.
– Karolina Północna jest pierwszym stanem w USA, który zatrzymuje Juul, odpowiedzialne za instrumentalną rolę w rozpoczęciu epidemii palenia elektronicznych papierosów przez młode osoby, co skutkuje uzależnieniem od nikotyny – mówił prokurator generalny, Josh Stein w oświadczeniu prasowym. Z okazji do zabrania głosu skorzystał również przedstawiciel Juul, który w odpowiedzi na pytania serwisu The Verge zapewnił, że wszystkie ustalenia są zgodne z ich nowym pomysłem na prowadzenie biznesu: – Ugoda jest spójna z naszym wysiłkiem zresetowania naszej firmy i jej związku z udziałowcami, bo chcemy walczyć z paleniem u osób nieletnich i wykorzystać okazję do redukowania szkód o dorosłych palaczy.
To pierwsza ugoda, jaką Juul zawarło w związku ze swoimi zwodniczymi praktykami reklamowymi, ale z pewnością nie ostatnia, bo firma została oskarżona o podobne nadużycia jeszcze w dziewięciu innych stanach USA, a 39 takie zarzuty … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS