SEO to szereg działań technicznych i marketingowych, których celem jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce i zdobycie wartościowego ruchu na stronie internetowej, który prowadzi do konwersji. Jak dokładnie wygląda proces pozycjonowania, ile trwa i z jakimi kosztami trzeba się liczyć? O tym w dzisiejszym artykule.
Proces pozycjonowania stron internetowych krok po kroku
Choć strategie optymalizacji SEO mogą się od siebie różnić w zależności od potrzeb konkretnego biznesu, skuteczne pozycjonowanie każdorazowo powinno opierać się o kluczowe elementy. W złożonym procesie nie może zabraknąć :
- analizy branży, fraz oraz konkurencji, na podstawie których stworzona zostanie strategia;
- audytu dotychczasowych działań i optymalizacji na podstawie zaleceń odnoszących się do poprawienia strony WWW pod kątem funkcjonalności i użyteczności;
- działań content marketingowych – rozbudowy wartościowych treści, inbound marketingu, social media marketingu, pozyskiwania wartościowych linków zewnętrznych;
- budowy właściwego profilu linków przychodzących;
- optymalizacji konwersji w celu zwiększenia zysku z inwestycji (ROI);
- cyklicznych pomiarów i ponownej optymalizacji na podstawie wyciągniętych wniosków.
Prowadzone w taki sposób pozycjonowanie stron internetowych prowadzi do mierzalnych efektów – począwszy od rosnącej pozycji w wyszukiwarce na dane frazy kluczowe, przez wzrost odwiedzin, aż po zwiększoną liczbę konwersji w postaci zapytań ofertowych lub dokonanych zakupów.
Ile trwa skuteczne pozycjonowanie stron WWW?
Wiele osób, które w planach mając zlecić podwykonawcy pozycjonowanie witryn, zastanawia się, ile czasu trzeba będzie poczekać na pierwsze efekty. Niestety, jednoznaczna odpowiedź na to pytanie nie istnieje.
Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem uzależnionym od wielu czynników. Na ich czele – poza wiedzą i doświadczeniem pozycjonera – są też takie, jak jakość i kondycja danej witryny, a nawet konkurencja czy zmiany wprowadzane przez Google w algorytmach wyszukiwarek. W przypadku małych, lokalnych stron WWW pierwsze efekty, czyli wzrost widoczności i ruchu, można zauważyć już po 2-3 miesiącach od rozpoczęcia działań. Na kolejne, łącznie ze zwiększeniem się poziomu konwersji, trzeba poczekać 5-6 miesięcy.
W przypadku małych sklepów internetowych skuteczne pozycjonowanie daje podobne rezultaty odpowiednio po 2-8 miesiącach i 10-14 miesiącach. Jeśli chodzi o rozbudowane e-commerce’y, na wzrost widoczności w wyszukiwarce przeciętnie czeka się 4-6 miesięcy, a na wzrost ruchu i sprzedaży 8-12 miesięcy.
Pozycjonowanie witryn internetowych – ile to kosztuje?
Podobnie jak w przypadku czasu, określenie uniwersalnego kosztu, z jakim trzeba się liczyć zlecając pozycjonowanie stron WWW nie jest możliwe. Wszystko uzależnione jest od zakresu i rodzaju działań, które mają być prowadzone, jak również od tego, kto będzie podwykonawcą. Jedne agencje rozliczają się za frazy i robią tylko tyle, by osiągnąć dla nich konkretne pozycje w wyszukiwarce.
Inne wyznaczają cenę za cały proces, niezależnie od liczby fraz i skupiają się przede wszystkim na konwersjach oraz ich optymalizowaniu. W przypadku pierwszego modelu rozliczeń trzeba się liczyć z kwotami rzędu od 150 zł do 1400 zł. Natomiast ceny przy drugim podejściu rozpoczynają się już od ok. 1300 zł. Pamiętaj, by pozycjonowanie witryn traktować nie jako koszt, a raczej jako inwestycje. W efekcie skutecznej optymalizacji SEO poniesione nakłady potrafią się zwrócić z nawiązką.
Teraz już wiesz, jak wygląda pozycjonowanie stron WWW, jak długo będziesz najpewniej musiał poczekać na pierwsze efekty i ile mniej więcej zapłacisz za wdrożenie SEO dla Twojej strony internetowej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS