A A+ A++

Deutsche Bahn wozi coraz mniej pasażerów

28.06.2021r. 04:00


Koronakryzys coraz bardziej odbija się na statystykach pasażerskich Deutsche Bahn (DB). W pierwszych miesiącach roku z połączeń kolejowych skorzystało o połowę mniej osób niż rok wcześniej.



Według doniesień “Sueddeutsche Zeitung” w pierwszych miesiącach tego roku liczba pasażerów w transporcie dalekobieżnym Deutsche Bahn (DB) spadła o około 50 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W kwietniu z usług DB skorzystało tylko 15,6 mln pasażerów.

Spadek o dobre 40 procent (do 278 mln podróżnych) odnotował także transport regionalny. Nieznacznie o 5 procent wzrósł jedynie transport towarowy.

Ze sprawozdania DB wynika, że słabe były również dane dotyczące punktualności. W maju w przypadku 80,8 procent połączeń jedynie cztery na pięć pociągów było punktualnych. To o pięć procent mniej niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego. W przypadku kolei towarowej na czas do celu dotarło tylko 73 procent pociągów, tj. o 13 procent mniej niż w roku poprzednim.

Jednocześnie, zgodnie z nową “strategią gotowości”, DB chce przy pomocy milionów euro lepiej zabezpieczyć się przed skutkami zmian klimatycznych. Dlatego najważniejszym priorytetem jest osiągnięcie przez DB do 2040 r. neutralności klimatycznej.

Jak podkreślia Ronald Pofalla, główny dyrektor DB ds. infrastruktury, transport kolejowy ma stać się “bardziej odporny na warunki atmosferyczne”. Zapewnić mają to nowe systemy energetyczne oraz czujniki, które przez całą dobę mają rejestrować temperaturę i warunki otoczenia. Pozwoli to wcześniej wykryć usterki i odpowiednio wcześniej rozpocząć naprawy.

W tym celu wszystkie nowo zakupione pociągi dalekobieżne mają zapewniać stabilną temperaturę wewnątrz, a model ICE 4 ma być nawet przystosowany do temperatur zewnętrznych rzędu 45 stopni – informuje firma. W przeszłości wysokie temperatury zewnętrzne wielokrotnie powodowały poważne problemy systemów klimatyzacji w pociągach dalekobieżnych. Aby zapewnić stabilność systemów klimatyzacji, Deutsche Bahn wydaje rocznie średnio kilkadziesiąt milionów euro. Starsze modele pociągów poddawane są – jak zapewnia koncern – gruntownemu remontowi i wyposażane na nowo w systemy klimatyzacji. To samo dotyczy taboru w transporcie regionalnym oraz kolejki podmiejskiej.

źródło: Sueddeutsche Zeitung / DW

Transport w Polsce, transport w Europie

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUrazy ortopedyczne u psa – jakie najczęściej rozpoznaje weterynarz ortopeda?
Następny artykułDziewczyny w lateksie i skórze XV