Kalifornijska firma Kodiak Robotics jest przekonana, że autonomiczne ciężarówki to nieodległa przyszłość.
Bridgestone zainwestowała w autonomiczne ciężarówki poziomu 4 amerykańskiej firmy Kodiak Robotics. Dostarczy do nich systemy nadzoru nad oponami oraz zarządzania flotą. Bridgestone szacuje, że autonomiczne ciężarówki będą miały o 20% mniejsze koszty użytkowania od samochodów obsadzonych kierowcami.
Czytaj więcej w: Autonomiczne ciężarówki zdobywają giełdy
Kodiak Robotics ma liczącą 10 autonomicznych zestawów flotę, która już jest w stanie przejechać w trybie zautomatyzowanym całą trasę niezależnie od klasy drogi i warunków zewnętrznych. Próby Kodiak Driver zaczęte w Teksasie w 2019 roku zakończą się za 2 lata. – Będziemy pewni, że samochody są bezpieczne w każdych warunkach i sytuacji – podkreśla dyrektor zarządzający Kodiak Robotics Don Burnette.
Czytaj więcej w: Krajowa platforma PCOL ruszy w tym roku
Uważa, że autonomiczne pojazdy przyjmą się najpierw w dalekodystansowym transporcie drogowym, krępowanym przez brak kierowców. – Środowisko jest bardziej przewidywalne niż w samochodach osobowych, jest mniej zaskakujących sytuacji – porównuje Burnette.
Przewiduje, że autonomiczne samochody będą wymieniać naczepy na parkingach w pobliżu docelowych miejsc, a ostatnią milę powierzy kierowcom. Firma w ten sposób testuje swoje samochody, przewożąc płatne ładunki między Dallas i Houston. Ponieważ samochody muszą być obsadzone przez kierowców, działalność odbywa się ze stratą.
Czytaj więcej w: UPS stawia na autonomiczne ciężarówki
Burnette uważa, że stosowane w autonomicznych modelach czujniki i oprogramowanie, które kosztują 100 tys. dol. będzie szybko taniało. Taka inwestycja równie szybko spłaci się, dzięki większej intensywności eksploatacji samochodu.
Burnette pracował przy autonomicznych pojazdach Google i Uber. Twierdzi, że systemy wymagające dokładnych map są ślepą uliczką. Kodiak Driver wykorzystuje mapy o niskiej rozdzielczości i liczne czujniki współpracujące z oprogramowaniem.
Czytaj więcej w: Autonomiczne ciężarówki już mają zajęcie
Pod koniec maja Kodiak Robotics podpisał z południowokoreańską SK Group porozumienie, na mocy którego technologia autonomicznej ciężarówki Kodiak Driver trafi na rynki Azji. SK Group ma spółki transportowe i logistyczne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS