Przypomnijmy, że Nico Rosberg, były partner zespołowy Hamiltona i były kierowca Mercedesa po wyścigu na torze Paul Ricard stwierdził, że Hamilton “zbyt miękko” bronił się przed napierającym na świeższych oponach Verstappenem.
Rosberg uważa, że Hamilton powinien “zamknąć cholerne drzwi” swojemu głównemu rywali do tytułu mistrzowskiego w tym roku, zamiast przepuszczać go i ułatwiać mu zadanie.
Sam Hamilton bardzo szybko odniósł się do tej “krytyki”, słusznie zwracając uwagę, że ewentualne próby stawiania oporu były “bezsensowne” ze względu na różnicę w stanie ogumienia i fakt, że Holender wcześniej czy później i tak wyprzedziłby go jeszcze przed metą.
Martin Brundle podziela opinię Hamiltona w tej sprawie, a całe zajście porównał nawet do partii szachów.
“Nie sądzę, że Hamilton zachował się zbyt miękko, puszczając Verstappena” mówił Brundle w swojej po wyścigowej kolumnie dla Sky Sports F1. “Nie miał opon, a manewr wyprzedzania był nie do uniknięcia zwarzywszy na przewagę prędkośći na prostej Red Bulla i pomoc z systemu DRS.”
“Verstappen tak samo nie stawiał oporu, gdy Hamilton wyprzedzał go w podobnych okolicznościach pod Budapesztem i pod Barceloną.”
“To jak obalanie króla w partii szachów. Twoja przegrana jest nieunikniona a ty możesz zawinąć 18 punktów za drugie miejsce i zacząć lizać rany na kolejną rundę, zamiast spłaszczyć opony lub urwać przednie skrzydło.”
Brundle odniósł się także do rozdmuchanej w ostatnich tygodnaich sagi związanej z uginającymi się tylnymi skrzydłami oraz wybuchającym ogumieniem, za które firma Pirelli niejednoznacznie obwiniła zespoły Red Bulla i Astona Martina.
Brundle uważa, że oba tematy zostały przesadnie rozdmuchane przez media: “Jak na ironię Red Bull i Aston Martin mieli mocne wyścigi w przeciwieństwie do Ferrari, co sugeruje, że historia była przesadzona tak samo jak uginające się skrzydła.”
“Nie stanowi to wielkiego zaskoczenia, gdyż zespoły zawsze szukają wielu drobnych usprawnień, tak więc ewentualne przeszkody także powodują niewielkie zmiany w osiągach.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS