Polska spółka Nevomo opracowała koncepcję Magrail, czyli systemu inspirowanego technologią Hyperloop, ale bazującą na istniejącej infrastrukturze kolejowej. Taki projekt ma znacznie większe szanse na realizację, niż budowa od podstaw nowego szlaku pod Hyperloop.
Polski projekt opiera się na technologii tzw. pasywnej lewitacji magnetycznej. Oznacza to, że w przeciwieństwie do obecnie używanych np. w Azji magnetycznych pociągów, Magrail będzie mógł lewitować nad torami bez ciągłego zasilania systemu energią elektryczną. Budowa takich odcinków będzie bardzo prosta i tania, a co najważniejsze, całość będzie bardziej efektywna od tradycyjnych pociągów.
Teraz możemy zazdrościć Japończykom czy Chińczykom superszybkiej kolei, ale wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych 10 lat będziemy mieli w Polsce pierwsze odcinki systemu, który będzie rozwijał prędkość na poziomie od 350 do 550 km/h. To w zupełności wystarczy, by podróżować z jednych krańców kraju na drugie w czasie krótszym niż godzina.
Nevomo nawiązało już współpracę z włoskim Rete Ferroviaria Italiana, aby wspólnie przeprowadzić pierwsze testy pełnowymiarowej, lewitującej kolei magnetycznej Magrail. Obie spółki dostaną finansowanie Unii Europejskiej w celu stworzenia toru testowego w Bolonii.
Ale to nie wszystko, Nevomo chce niebawem wybudować na Podkarpaciu najdłuższy tor do testowania pasywnej kolei magnetyczn … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS