A A+ A++

Polska spółka Nevomo opracowała koncepcję Magrail, czyli systemu inspirowanego technologią Hyperloop, ale bazującą na istniejącej infrastrukturze kolejowej. Taki projekt ma znacznie większe szanse na realizację, niż budowa od podstaw nowego szlaku pod Hyperloop.

Polski projekt opiera się na technologii tzw. pasywnej lewitacji magnetycznej. Oznacza to, że w przeciwieństwie do obecnie używanych np. w Azji magnetycznych pociągów, Magrail będzie mógł lewitować nad torami bez ciągłego zasilania systemu energią elektryczną. Budowa takich odcinków będzie bardzo prosta i tania, a co najważniejsze, całość będzie bardziej efektywna od tradycyjnych pociągów.

Teraz możemy zazdrościć Japończykom czy Chińczykom superszybkiej kolei, ale wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych 10 lat będziemy mieli w Polsce pierwsze odcinki systemu, który będzie rozwijał prędkość na poziomie od 350 do 550 km/h. To w zupełności wystarczy, by podróżować z jednych krańców kraju na drugie w czasie krótszym niż godzina.

Nevomo nawiązało już współpracę z włoskim Rete Ferroviaria Italiana, aby wspólnie przeprowadzić pierwsze testy pełnowymiarowej, lewitującej kolei magnetycznej Magrail. Obie spółki dostaną finansowanie Unii Europejskiej w celu stworzenia toru testowego w Bolonii.

Ale to nie wszystko, Nevomo chce niebawem wybudować na Podkarpaciu najdłuższy tor do testowania pasywnej kolei magnetyczn … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTragiczny rekord Brazylii: 500 800 zgonów na Covid-19 w ciągu 15 miesięcy
Następny artykułKulturalne wakacje z ChCK – plastyka