A A+ A++

Ciche godziny obowiązują w Urzędzie Gminy Żukowo codziennie między 11 a 12. Wizualna informacja na ten temat znajduje się przy wejściu do budynku. W tych godzinach obsługiwani są wszyscy klienci, ale urzędnicy zwracają uwagę na zachowanie ciszy i spokoju.

Wprowadzenie cichych godzin zaproponowała Barbara Bulczak, dyrektorka Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowaczego w Żukowie.

– Mamy bardzo wielu wychowanków ze spektrum autyzmu – tłumaczy Barbara Bulczak. – Widzimy, jakie trudne jest dla nich, gdy wchodzą do nieznanego miejsca. Dodatkowym problemem jest nadmiar bodźców – głośne rozmowy, muzyka, dzwoniące telefony. Bardzo trudno jest im funkcjonować w takim otoczeniu. Ale ciche godziny mogą też pomóc w załatwianiu spraw w urzędzie osobom niedosłyszącym, starszym lub rodzicom z dziećmi, które są nadwrażliwe sensorycznie. Ważne jest to, by takie rozwiązanie respektowali nie tylko pracownicy urzędu, ale również klienci.

Barbara Bulczak uważa, że w urzędzie powinny również znaleźć się specjalne panele komunikacyjne, które pomogą osobom mającym problemy z porozumiewaniem się we wskazaniu, jaką sprawę chcą załatwić. 

Tłumacz migowy pomoże porozumieć się z urzędem

Gmina Żukowo zrealizowała również spot filmowy, którym chce zwrócić uwagę na zmiany, jakie powinny zajść w najbliższym otoczeniu, aby osoby z niepełnosprawnością mogły samodzielnie funkcjonować w społeczeństwie. Wystąpili w nim wychowankowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Żukowie.

 – Gmina Żukowo stara się dostosować wszystkie obiekty użyteczności publicznej, ale też komunikacyjne, aby spełniać wymagania ustawy o dostępności – tłumaczy w spocie Wojciech Kankowski, burmistrz Żukowa. – Chcielibyśmy, aby każdy mieszkaniec, chcący załatwić swoje sprawy, mógł dotrzeć do urzędu lub jego jednostek osobiście. Stąd strona internetowa dostosowana do osób niepełnosprawnych i słabo widzących, tak aby każdy czuł się pełnoprawnym mieszkańcem.

Na stronie internetowej gminy dostępna będzie wkrótce usługa tłumacza języka migowego. To narzędzie dostępne od ręki, nie trzeba wcześniej umawiać się na wizytę. Można z niej skorzystać przez cały czas pracy urzędu i w każdym miejscu, wystarczy mieć dostęp do internetu. Uruchomiony zostanie także specjalny numer telefonu komórkowego, na który można wysyłać SMS-y oraz kontaktować się za pomocą WhatsAppa. Do oficjalnych sposobów kontaktu z urzędem dochodzi także możliwość wysyłania wiadomości poprzez Messengera gminy Żukowo.

W urzędzie i jego jednostkach trwa też likwidowanie barier architektonicznych, cyfrowych oraz komunikacyjnych. Jednym z długofalowych planów jest przebudowa głównego budynku urzędu. Winda ma zapewnić dostęp na każde piętro, w tym do sali ślubów w Urzędzie Stanu Cywilnego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNaimski: przekierowanie NS2 może prowadzić do zaostrzenia sytuacji na Ukrainie
Następny artykułTomografia bezpłatna i bez skierowania. Kto może się zapisać na badanie przesiewowe?