A A+ A++

Przyciągnięcie uwagi w gąszczu ogłoszeń wcale nie jest takie proste. Można jednak postawić na pewne elementy, które zawsze będą istotne dla osób poszukujących zatrudnienia. Jasno i precyzyjnie napisana oferta, najlepiej umieszczona na specjalistycznych portalach, to podstawa, od której warto zacząć. Te wytyczne sprawdzą się w każdej branży, jednak to właśnie w świecie IT walka o pracowników jest szczególnie zacięta.

Na konkretach IT zbudowano

Jak pokazuje badanie “Rutyna czy dopasowanie. Jak rekruterzy tworzą zawartość oferty pracy”, przygotowane przez Pracuj.pl, tylko ? ankietowanych dostosowuje język ogłoszenia do stanowiska. To stanowczo zbyt mało.

Tymczasem opłaca się zacząć od konkretnych i przejrzystych komunikatów, które niosą ze sobą istotne dla kandydata dane. Zamiast decydować się na długi opis firmy, można postawić na skrótowy i kilkuzdaniowy zarys jej działalności. Lepsze wrażenie zrobi również oferta bez słów zapychaczy, które niewiele do niej wnoszą.

Stanowisko i kryteria

Podstawą jest nazwa posady adekwatna do obowiązków pracownika. W miarę możliwości powinna być precyzyjna i dobrze oddawać specyfikę danej funkcji. Dzięki temu już na wstępie ogłoszeniem zainteresują się osoby, na których zależy przedsiębiorstwu.

– W samym opisie stanowiska powinny znaleźć się wymagania dotyczące kandydata. Jasno komunikując istotne dla firmy kompetencje i umiejętności, tylko zyskujemy. Wypiszmy szczegółowe nazwy programów, metodyki oraz aplikacji, które kandydat musi obsługiwać. Podczas rekrutacji będzie można o nich porozmawiać i zorientować się, czy zgłaszające się osoby mają niezbędną wiedzę o wymaganych programach – wyjaśnia Krzysztof Wojtas, prezes zarządu BrainSHARE IT, producenta programu SaldeoSMART.

Dobrym uzupełnieniem ogłoszenia o pracę jest także wypisanie kilku specyficznych punktów dla danej funkcji. Opłaca się przedstawić obowiązki w taki sposób, aby aplikująca osoba wiedziała, jak będą one wyglądały na co dzień. Pomoże w tym wymienienie przykładowych zadań. Obecność tych elementów w ofercie pomaga zbudować korzystny i transparentny wizerunek firmy.

Organizacja i wartości przedsiębiorstwa

Coraz więcej osób przywiązuje sporą wagę do kultury organizacji, do której aplikuje. Jeśli potencjalny pracownik już z ogłoszenia dowie się, czy jest to przedsiębiorstwo w stylu korporacji, czy też mniejsza firma, ze sporym prawdopodobieństwem spojrzy na nie przychylniej.

– Dodajmy również informacje o modelu pracy – zdalnym bądź hybrydowym, możliwości elastycznych godzin wykonywania obowiązków czy wyglądzie i lokalizacji biura. Obecnie nie poświęcamy już co prawda tyle czasu na dojazdy do biura, ile dawniej, jednak taka informacja może być bardzo cenna dla kandydatów. Nie zapominajmy też o benefitach. Teoretycznie nazywa się je dodatkiem, w praktyce mogą pełnić funkcję języczka u wagi u osoby, która jednocześnie rozważa przyjęcie konkurencyjnej oferty – mówi Krzysztof Wojtas.

Dotychczas dodawanie widełek płacowych do ogłoszenia nie było zbyt popularne. Obecnie, zwłaszcza w branży związanej z IT, zaczyna się to zmieniać. Dzięki temu firma zyskuje kilkukrotnie w oczach potencjalnych pracowników. W pierwszej kolejności dlatego, że taka oferta przyciąga osoby, które rzeczywiście są zainteresowane daną płacą oraz przedstawionymi warunkami. Na stanowisko nie zaaplikują też kandydaci o wyższych wymaganiach finansowych niż możliwości przedsiębiorstwa. Wszystko to ułatwia tworzenie uczciwego wizerunku firmy.

Formalności

Do kompletu danych można dodać również informacje o przebiegu rekrutacji. Opisując cały proces oraz jego etapy, sprawiamy, że kandydaci poczują się bezpieczniej, ponieważ będą wiedzieć, czego się spodziewać. W przypadku branży IT często jest to test sprawdzający umiejętności oraz rozmowa o wymaganych programach.

Dodatkowym ułatwieniem będzie też upublicznienie terminów związanych z rekrutacją, np. ile czasu będzie trwać oraz do kiedy można złożyć aplikację. Ponadto przyda się klauzula o kontakcie tylko z wybranymi osobami. Aby te niezbędne dane stały się lepiej widoczne, przygotujmy specjalną infografikę, która podkreśli istotne elementy zamieszczonej oferty.

Ogłoszenie o pracę powinno być profesjonalne oraz opierać się na konkretach. Zawierając w nim jasne komunikaty, precyzyjnie opisując kryteria oraz funkcję, jaką kandydat będzie pełnił w firmie, mamy większą szansę na to, że to właśnie do nas odezwie się odpowiednia osoba. Często także kultura organizacji oraz realizowane przez nią projekty są czynnikami, które przeważą szalę na korzyść przedsiębiorstwa. Opłaca się więc przygotować ofertę w taki sposób, aby proces rekrutacji przebiegał możliwie jak najkrócej.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułO robotyce w PWSZ im. Witelona w Legnicy!
Następny artykułPo rocznej przerwie na sopockim Hipodromie ponownie zagości CSIO5*