Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie “Dobry start” będzie przyznawał i wypłacał ZUS, a nie – jak dotychczas – gminny i powiaty. Wnioski będzie można składać jedynie elektronicznie, a środki będą wypłacane w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe – przewiduje projekt rozporządzenia, który we wtorek przyjął rząd.
Ostatnia nowelizacja ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej dała Radzie Ministrów możliwość wprowadzenia rozporządzeniem zmian w programie “Dobry start”. We wtorek rząd przyjął projekt takiego rozporządzenia.
Projekt przewiduje, że organem obsługującym świadczenie “Dobry start” będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Obecnie zadania związane z realizacją tego świadczenia wykonują gmina i powiat. Resort rodziny wskazuje, że zmiana organu obsługującego świadczenie zoptymalizuje proces obsługi “Dobrego startu” i obniży jej koszty. Jak pisaliśmy w kwietniu, w ciągu 10 lat takie posunięcie pozwoliłoby zaoszczędzić 488 mln zł.
Projekt przewiduje również zmianę dotychczasowej formy składania wniosku o świadczenie “Dobry start”. Wnioski nie będą już mogły być składane w formie papierowej, a jedynie przez systemy teleinformatyczne. Z kolei wypłata świadczenia będzie się odbywać w formie bezgotówkowej, na wskazany numer rachunku bankowego.
Obecnie z programu “Dobry start” korzysta ok. 4,4 mln dzieci. Na ten cel rząd przekazał do końca 2020 r. ponad 4 mld zł.
Autorka: Olga Zakolska
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS