XV edycja “Rankingu najcenniejszych polskich marek” dziennika Rzeczpospolita zamknięta. W tegorocznym zestawieniu wzięto pod uwagę 220 największych przedsiębiorstw. W gronie cennych marek znalazły się także te z województwa podlaskiego.
Branża spożywcza
W czołówce (2 miejsce) najcenniejszych marek spożywczych znalazł się grajewski producentów nabiału – Mlekpol (Łaciate) o wartości 554,1 mln zł. Spółdzielnia Mleczarska zamknęła 2020 r. sprzedażą 4,5 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 6 proc. w porównaniu z 2019 r. – to efekt organicznego rozwoju, jak i eksportu. Marka również odpowiada na trend zastępowania produktów odzwierzęcych roślinnymi zamiennikami.
– Rynek artykułów wegańskich stanowi ok. 1 proc. rynku nabiałowego. Ale to się może zmienić. Trendy wegańskie widoczne są na całym świecie, również w Polsce – mówi Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol. – Planujemy wydzielić jeden z naszych zakładów do produkcji takich produktów. Prowadzone są prace technologiczne w zakresie opracowania receptur poszczególnych wyrobów. Realnie patrząc, takie produkty z naszym logo pojawią się w sklepach na przełomie lat 2021 i 2022 – dodaje.
Miejsce 1. w branży spożywczej zajęła marka Sokołów – producent mięsa z Sokołowa Podlaskiego (szacowana wartość marki 747,6 mln zł). Na miejscu 3. uplasowała się Żubrówka – wywodząca się z Puszczy Białowieskiej marka alkoholu wysokoprocentowego, należąca do grupy CEDC wyceniana jest na 363,8 mln zł. Marka Mlekovita o szacunkowej wartość 267 mln zł zajęła 7. lokatę, marka Piątnica wyceniana na 129,4 mln zł uplasowała się na 19 pozycji rankingu.
W kategorii ogólnej rankingu 1. miejsce zajął Orlen, na 2 pozycji uplasowała się Biedronka, na 3. – PGNiG. Z Podlasia najwyższej w zestawieniu ogólnym został umieszczony Mlekpol (31. miejsce).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS