Kia EV6 w wersji Plus, w metalizowanym kolorze Moon Scape dotarła do Polski w wielkiej ciężarówce. Cenny ładunek zjechał z rampy dopiero za gigantycznymi drzwiami Hali Wysokich Napięć Instytutu Energetyki. W budynku przypominającym tajny wojskowy hangar, wśród generatorów mocy zdolnych wytwarzać błyskawice Kia Polska zorganizowała show z rozmachem, jaki można podziwiać podczas światowych targów motoryzacyjnych. Gromów nie było, jednak laserowy deszcz z ramy zawieszonej na wysokości 30 m, taniec robotów i muzyka zrobiły piorunujące wrażenie.
Czy EV6 rozpęta burzę na rynku samochodów elektrycznych? Po czterominutowym spektaklu na pierwsze spotkanie mieliśmy pół godziny, tymczasem w nowym elektryku zastosowano tyle rozwiązań, że na poznanie ich wszystkich potrzeba kilku dni… Ale czym Kia chce przekonać kierowców?
Kia EV6 Plus
/
KIA
Kia EV6 zadebiutowała w Hali Wysokich Napięć Instytutu Energetyki
/
KIA
EV6 w historii marki Kia to najważniejsza premiera od debiutu modelu CEED
/
dziennik.pl
Nowa Kia EV6 i ukryte kierunkowskazy
Kia EV6 na żywo zaskakuje proporcjami – wygląda jak prototyp, który uciekł na ulicę. To auto o niezwykłej urodzie: skrzyżowanie nadwozia crossover i shooting brake. Faktycznie bardziej przypomina przyczajone nad drogą coupe niż SUV-a. Samochód stoi na szeroko rozstawionych 20-calowych kołach, jakby w każdej chwili był gotów wbić się w zakręt. I to jest super!
A świetny design to zasługa sztuczek stylistycznych – tymi projektanci sypali niczym z kapelusza. Pierwszą z brzegu jest dach lewitujący nad resztą auta – to złudzenie powstaje dzięki “odcięciom” na słupkach C, które kończą się dopiero przy krawędzi bagażnika pod spoilerem. Przewaga karoserii nad powierzchnią szyb zbliża koreańską nowość do samochodów z droższej półki. Do tego są jeszcze wysuwane automatycznie klamki oraz progi w kształcie stopni. Charakterystyczne reflektory i tylne lampy w technice LED potrafią popisywać się animacją świetlną. Ciekawostką są ukryte kierunkowskazy tylne – widać je dopiero po uruchomieniu. Czy ten bajer zostanie dopuszczony na polskie ulice? W odpowiedzi usłyszeliśmy, że auto przechodzi homologację. Jednak zanim zakręcą się koła warto lepiej rozejrzeć się w środku…
Kia EV6 Plus
/
dziennik.pl
Kia EV6
/
dziennik.pl
Kia EV6 – kierunkowskaz włączony
/
dziennik.pl
Nowa Kia EV6 i wnętrze
Miejsce kierowcy jest totalnie cyfrowe. Potężny bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości łączy zestaw wskaźników przed kierowcą i wyświetlacz systemu multimedialnego na konsoli środkowej. Obydwa mają przekątną po 12,3 cala. Jakości prezentowanych grafik nie powstydziłoby się marki premium. Niżej także dotykowy pane … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS