A A+ A++

Odkąd na rynku pojawiły się słynne lody Ekipy, znacząco wzrosła sprzedaż wszystkich produktów spółki Koral. Jak informuje Centrum Monitorowania rynku, sprzedaż lodów polskiej firmy była wyższa ponad 140 procent.

Lody impulsowe, czyli dostępne w sklepach lody na patyku i w rożku, zaczęły się jeszcze lepiej sprzedawać – do tego sukcesu z pewnością przyczyniła się premiera produktów uwielbianych przez młode pokolenie, czyli lodów Ekipa. W ostatnich tygodniach zdecydowanie najlepsze wyniki osiągnęła firma Koral, czyli dystrybutor słynnych lodów, ale u innych marek nie wyglądało to dużo gorzej –odnotowano tylko nieznaczne spadki udziałów głównych konkurentów.

– W tygodniu 15. udziały producenta Koral w wartości sprzedaży lodów impulsowych osiągnęły poziom ponad 40 procent w sklepach małoformatowych do 300 mkw., z czego marka Koral Ekipa odpowiadała za 13 procent. W tygodniu 14. pojawiły się przejściowe problemy z dystrybucją, jednak w kolejnych dniach ponownie były dostępne w około 20 proc. sklepach małoformatowych. W drugiej połowie kwietnia zaczęliśmy obserwować wzrost cen powyżej rekomendowanego poziomu 2 zł – mówi Aleksandra Matera z CMR.

Warto pamiętać, że lody impulsowe to produkt typowo sezonowy, a wyniki sprzedażowe są dodatkowo ściśle powiązane z pogodą, gdyż mrożone słodycze chętniej jemy w ciepłe dni. Wyjątkiem są takie produkty jak lody Ekipa, których atrakcyjność wiąże się przede wszystkim z popularnością osób z nimi związanych.

Jeśli chodzi o fenomen sprzedażowy całej oferty Korala to z pewnością nie bez znaczenia był fakt, że w wielu mniejszych sklepach można było wybrać lody Ekipy jedynie przy zakupie jakichkolwiek innych lodów Koral.

Foto: Grzesiek P./FB/Piastów – forum mieszkańców

Przypomnijmy, że lody Ekipy pojawiły się na rynku pod koniec marca br. – produkt powstał we współpracy z youtuberami z grupy „Ekipa”, założonej w 2018 roku przez najpopularniejszego przedstawiciela tej branży – Karola Friza Wiśniewskiego. Lody od początku wyprzedawały się na pniu, zaś na Allegro zaczęły pojawiać się papierki po lodach, których ceny sięgały nawet kilkuset tysięcy złotych.

Jak przyznał sam producent, efekty przerosły wszelkie oczekiwania. W związku z tym podjęto dodatkowe działania, mające na celu zaspokojenie zainteresowania nowym produktem – firma Koral uruchamiała dodatkowe linie produkcyjne, aby móc produkować więcej asortymentu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInspektorzy CANARD-u w nieoznakowanym radiowozie ukarali motocyklistę i skuterzystę
Następny artykułSamsung Isocell JN1 – 50 MP matryca z najmniejszymi w branży pikselami. To koniec wysp z aparatami?