A A+ A++

Emilia Dragosz snuje opowieść o życiu w pojedynczo ujętych fragmentach zdarzeń I scenach rodzajowych, mających często character intymnego zapisu relacji międzyludzkich. Dla artystki to człowiek, ze swą nieprzeniknioną naturą jest źródłem niewyczerpywalnej malarskiej inspiracji. Człowiek ukazany jest przez nią w konwencji realistycznej, częstokroć występując jedynie jako fragment cielesności, jednak nawet wówczas roztacza nienazywalny rodzaj malarskiej aury, niczym woal, którym artystka zasłania jego fizyczną formę.

Magdalena Leśniak kompiluje z wielu malarsko przetworzonych elementów osobisty habitat, w którym występują obiekty-artefakty, z którymi artystka ma sentymentalny kontakt. Niektóre z nich łączone są w zbiorowe kompozycje, funkcjonujące na zasadzie instalacji typu environment, inne zaś stanowią pojedynczo ujęte przedstawienia przeskalowanych przedmiotów, ujawniających strzępki osobistych historii artystki. Autorka prac jest baczną obserwatorką świata, czynną uczestniczką życia społeczeństwa sieciowego, nie będąc jednak pozbawioną krytycznego doń podejścia.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRPP nie widzi powodów do podwyżki stóp
Następny artykułZłapany na własne życzenie. Pijany diler w rękach policji