Sony już w zeszłym roku potwierdziło, że Horizon Forbidden West zadebiutuje na PlayStation 5 i PlayStation 4, ale ostatnie ruchy korporacji ponownie rozbudziły dyskusję dotyczącą wrzucenia ekskluzywnych gier na dwie generacje. Problemem są oczywiście zapewnienia Sony i zmiana planów korporacji – pisaliśmy o tym wcześniej.
Guerrilla Games postanowiło bronić swojej decyzji i Mathijs de Jonge, reżyser Horizon Forbidden West, podczas ostatniego wywiadu z redakcją Singapore News Live podkreślił, że zaoferowanie gry na PS4 i PS5 nie ogranicza wersji na PlayStation 5:
„Nie sądzę, by rozwój cross-generacyjny był w jakikolwiek sposób ograniczający. Kiedy rozpoczynaliśmy przygotowanie koncepcji gry, mieliśmy tak wiele świetnych pomysłów, które w końcu zostały uwzględnione – do tego stopnia, że tak naprawdę nie myśleliśmy o ograniczeniach sprzętowych czy czymkolwiek, chcieliśmy po prostu zaprojektować naprawdę fajne, unikalne doświadczenie dla gracza. Niesamowitą przygodę”.
Należy na pewno wyjaśnić, że Guerrilla Games rozpoczęło projektowanie Horizon Forbidden West jeszcze na PlayStation 4 i nadal testy produkcji są wykonywane na tej platformie. Mathijs de Jonge podkreślał jednak w wywiadzie, że wersja z PS5 otrzyma odpowiednie dodatki:
„Zrobiliśmy również burzę mózgów na temat wszystkich questów i wydarzeń, przez które gracz będzie przechodził. Myślę, że największą różnicą pomiędzy tymi dwoma konsolami – poza oczywiście dźwiękiem 3D, szybkim ładowaniem i DualSense – jest strona graficzna. Na PS5 możemy dodać o wiele więcej szczegółów. Możemy na przykład dostrzec drobne włoski na twarzy Aloy. Możesz także zobaczyć mnóstwo detali z daleka”.
Horizon Forbidden West zaoferuje na PlayStation 5 szereg graficznych ulepszeń, które mają zapewnić graczom nowe wrażenia:
„Każda pojedyncza nitka mchu jest renderowana indywidualnie. Tak więc, ta maszyna jest tak potężna i może dodać do obrazu o wiele więcej szczegółów. Myślę, że to jedna z największych różnic, obok mocy obliczeniowej konsoli. Używamy jej [konsoli] także do specyficznego sprzętu oświetleniowego. Jest to statyw do oświetlenia kinowego, którego normalnie możemy używać wyłącznie w kinie. Ponieważ PS5 jest o wiele mocniejsze, posiadamy włączoną technologię przez cały czas. Podczas rozgrywki korzystamy z systemu renderowania i oświetlenia o bardzo wysokiej jakości. Są więc wszystkie te dodatkowe funkcje, które sprawiają, że gra wygląda jeszcze lepiej”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS