Nowy zakład Opla w Gliwicach, produkujący samochody dostawcze, ma być odpowiedzią na problemy zakładu grupy Stellantis (koncern ten powstał na początku 2021 roku z fuzji spółki Fiat Chrysler Automobiles (FCA) z francuskim Peugeotem-Citroenem (PSA), do którego należy m.in. Opel) zlokalizowanego w Val di Sangro we Włoszech, który na przestrzeni ostatnich trzech lat przekroczył moce produkcyjne dla peugeota boxera, citroëna jumpera i fiata ducato
Budowa nowej fabryki przy ul. Edisona w Gliwicach (powstaje tuż przy zakładzie Opla produkującym samochody osobowe) rozpoczęła się jesienią 2019 roku i ma się zakończyć w przyszłym roku. Samochody dostawcze zapełnią lukę po Astrze, sztandarowym modelu dla zakładu w Gliwicach, produkowanym tam już od 23 lat. Nowa generacja tego samochodu nie będzie bowiem powstawać w Gliwicach. W 2021 r. produkcja modelu zostanie przeniesiona do fabryki Rüsselsheim w Niemczech.
Kilka dni temu Opel zaprezentował nową generację dostawczego modelu Movano, która już niebawem ma trafić do produkcji. Samochód będzie bazować na podwoziu i silnikach wspomnianych wcześniej peugeota boxera i citroëna jumpera. Klienci będą mieli do dyspozycji wersję Movano z silnikiem Diesla oraz elektryczną. Samochód ma trafić do sprzedaży jeszcze w 2021 roku.
W nowej fabryce Opla w Gliwicach produkowanych będzie kilka modeli dostawczych
Jak poinformował francuski serwis Leblogauto.com, nowa wersja movano ma być produkowana między innymi w zakładzie w Gliwicach. – To byłaby bardzo dobra wiadomość dla naszego zakładu. Każdy nowy model ma ogromne znacznie dla ciągłości zatrudnienia pracowników. A ostatni rok, z powodu pandemii koronawirusa, był dla nas przecież bardzo trudny. Wszyscy pracownicy bardzo wyczekują otwarcia fabryki samochodów dostawczych – komentuje Zbigniew Pietras, przewodniczący Sierpnia ’80 w gliwickim Oplu.
Doniesienia w sprawie produkcji nowej wersji movano na Śląsku potwierdza Agnieszka Brania, rzeczniczka zakładu Opla w Gliwicach. – To jeden z kilku modeli, który będzie produkowany w powstającej fabryce samochodów dostawczych – podkreśla Agnieszka Brania.
Nowy zakład będzie produkował ok. 100 tys. samochodów dostawczych rocznie. Pracę znajdzie w nim co najmniej 300 osób. Budowa nowej fabryki ma kosztować ok. 1,1 mld zł. Na budowę nowego zakładu grupa PSA otrzyma 78,75 mln zł dotacji z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii w ramach „Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej”. Grant zostanie wypłacony w dwóch częściach – 20 mln zł koncern otrzyma w 2022 roku, pozostałą kwotę rok później.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS