Sony ogłosiło dzisiaj swoje plany związane z rozwojem marki PlayStation. Kenichiro Yoshida, prezes firmy stwierdził, że chce uczynić PlayStation platformą bardziej społecznościową, stąd pomysł mocnego wejścia marki na rynek mobilny. Yoshida jest przekonany, że takie posunięcie pozwoli na poszerzenie dotychczasowego grona odbiorców konsol PlayStation. Biorąc pod uwagę obecne możliwości smartfonów, raczej niemożliwe, by Sony chciało konwertować konsolowe IP na wersje mobilne. Powinniśmy spodziewać się bardziej gier czy aplikacji, które będą po prostu nawiązywały do takich uniwersów jak Uncharted, God of War czy Ratchet & Clanc. Ewentualnie na naszych “komórkach” pojawią się hity z poprzednich generacji (PSX, PS2).
Podczas dzisiejszej prezentacji dotyczącej planów rozwojowych marki Sony, przedstawiciele firmy zdradzili, że “bada ona obecnie rynek mobilny, wraz z kilkoma wspaniałymi franczyzami należącymi do PlayStation”.
PlayStation Now może wkrótce trafić oficjalnie do Polski. Na stronie PlayStation jest grafika promująca usługę streamingową
Wejście na rynek mobilny to niejedyne plany Sony, które mają poszerzać świadomość marki wśród graczy. Okazuje się bowiem, że specjalnie powołane studio PlayStation Productions będzie dodatkowo koncentrować się na przekształcaniu znanych konsolowych marek w filmy oraz seriale (jednym z pierwszych kroków na tej ścieżce jest chociażby film Uncharted, którego premierę planuje się na przyszły rok). Nie ma co się jednak dziwić – gaming, czy też szerzej rozumiany gamedev, to obecnie najbardziej dochodowa gałąź rozrywki i growi producenci oraz wydawcy korzystają z tej sytuacji, poszerzając tę strefę wpływów na ile tylko można.
Na Steam pojawiła się strona PlayStation Studios. To może być początek większej współpracy Valve z konsolami Sony
W dzisiejszej prezentacji znalazło się także kilka ciekawych rzeczy na temat sztucznej inteligencji. Yoshida zdradził mianowicie, że oddział Sony zajmujący się pracą nad rozwojem sztucznej inteligencji rozpoczął właśnie współpracę z samym PlayStation. Oznacza to między innymi, że już wkrótce będziemy mieli szansę zmierzyć się w grach ze znacznie mądrzejszą SI. Łącznie nowa strategia zakłada wydanie na wymienione wyżej (i nie tylko) pomysły ponad 18 miliardów dolarów w okresie trzech następnych lat. Z pełną, 62-stronicową agendą rozwoju Sony na najbliższe lata możecie zapoznać się przechodząc pod TEN link.
Źródło: Techraptor
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS