Euro NCAP opublikowała wyniki kolejnych testów zderzeniowych modeli, które debiutują właśnie na europejskim rynku. Tym razem obyło się bez spektakularnych wpadek, ale widać wyraźnie, że nowe testy “zderzeniowe” stwarzają producentom więcej trudności niż do tej pory.
Słowa “zderzeniowe” nie przez przypadek użyliśmy w cudzysłowie. Przypomnijmy, że w ostatniej serii testów największym “rozczarowaniem” okazały się nowe modele Dacii: Logan i Sandero. Wbrew oczekiwaniom oba auta oceniono zaledwie na dwie gwiazdki. Problem w tym, że sama ochrona pasażerów zasługiwała co najmniej na… cztery gwiazdki. Ogólne noty obniżono z uwagi na “skromne” wyposażenie elektroniczne. Ściślej – stosowany w tych modelach radar nie był w stanie wykryć rowerzystów.
W najnowszej serii testów, w czasie której próbom poddano trzy samochody, obyło się bez takich wpadek. Pięć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji uzyskały modele G80 i GV80 – powracającej na europejskie rynki – marki Genesis.
Spokrewnione modele zanotowały identyczne wyniki procentowe w kategorii ochrony dorosłych pasażerów (91 proc.) i dzieci (87 proc.). W kontakcie z niechronionymi uczestnikami ruchu łagodniejszy dla otoczenia okazał się być G80, co raczej nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Auto otrzymało 77 punktów procentowych; jego uterenowiony brat – 66. Co ciekawe G80 okazał się też lepszy w kategorii dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo. Różnice punktowe były jednak minimalne (91 proc. do 88 proc.).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS