A A+ A++

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchamia Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). To usługa polegająca na udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej w postaci porad lekarskich, porad pielęgniarki lub położnej udzielanych na odległość na całym terytorium Polski.

W razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej pacjent będzie miał możliwość skontaktowania się z Teleplatformą Pierwszego Kontaktu (TPK) za pomocą, bezpłatnego, ogólnodostępnego numeru telefonu: 800-137-200 oraz przy pomocy wideoczatu.

Kontakt taki może zostać nawiązany w dniach i godzinach od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 danego dnia do 8:00 dnia następnego oraz w soboty i niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8:00 danego dnia do 8:00 dnia następnego.

W ramach tej usługi pacjent TPK będzie mógł uzyskać poradę w języku polskim, angielskim, rosyjskim a także ukraińskim oraz języku migowym poprzez wideoczat.

Po skontaktowaniu się pacjenta z TPK pielęgniarka lub położna, po zarejestrowaniu pacjenta i sprawdzeniu jego prawa do świadczeń, będzie przeprowadzała wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta, w wyniku którego może:

  • udzielić porady, w ramach której pacjent może uzyskać e-receptę, a także pozyskać zalecenia co do sposobu postępowania,
  • przekierować pacjenta do lekarza udzielającego poradę,
  • wezwać zespół ratownictwa medycznego, w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowotnego,
  • poinformować pacjenta o potrzebie zgłoszenia się do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej właściwej ze względu na miejsce pobytu/zamieszkania pacjenta,
  • poinformować pacjenta o potrzebie zgłoszenia do swojego lekarza POZ w godzinach pracy POZ w najbliższym dniu roboczym.
  • Po przekierowaniu pacjenta do lekarza udzielającego poradę, lekarz ten będzie przeprowadzał wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta (w razie konieczności uzupełnia wywiad przeprowadzony przez pielęgniarkę/położną), w wyniku którego może:
  • udzielić porady lekarskiej, w ramach której pacjent może uzyskać e-receptę,
  • e-skierowanie lub e-zwolnienie, a także pozyskać zalecenia co do sposobu leczenia,
  • wezwać zespół ratownictwa medycznego, w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowotnego,
  • poinformować pacjenta o potrzebie zgłoszenia się do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej właściwej ze względu na miejsce pobytu/zamieszkania pacjenta,
  • poinformować pacjenta o potrzebie zgłoszenia do swojego lekarza POZ w godzinach pracy POZ w najbliższym dniu roboczym.

Dodatkowo na stronie internetowej NFZ uruchomiona zostanie domena TPK z krótkim opisem i przekierowaniem do porady dla głuchoniemych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzy jest szansa na budowę chodnika przy ul. Łapiguz w Łukowie?
Następny artykułSpektakularny sukces poprzednich władz Koła okazał się … porażką. Dotacja od Wojewody na Dom Seniora zwrócona!!!