Sklepy internetowe jak Netflix
Systemy rekomendacji stanowią dziś fundamenty najpopularniejszych aplikacji i serwisów VOD. Ich użytkownicy, podczas przeglądania zawartości serwisów, oglądania filmów czy słuchania muzyki, otrzymują powiadomienia, które pozwalają im odkrywać treści podobne do już obejrzanych i trafiające w ich gust. Podobną technologię stosują też globalne platformy sprzedażowe.
– Dzięki analizie wizyt klientów w sklepach internetowych, na stronie, która korzysta z tzw. systemu rekomendacji, kupującym wyświetlają się propozycje oraz zestawy produktów, które mogą ich dodatkowo zainteresować oraz zwiększyć wartość koszyka zakupowego. Rekomendacje są wynikiem pracy zaawansowanych algorytmów i ich zdolności do uczenia się, a analiza odbywa się w czasie rzeczywistym – system analizuje, co na aktualnej ścieżce zakupowej zainteresuje klienta i na podstawie tych informacji proponuje najlepiej dopasowane produkty – mówi Adrian Słowik, Software Architect i IT Manager w firmie Shoper.
Technologia gigantów dostępna dla wszystkich
Z takiego rozwiązania może już korzystać ponad 15 tys. sklepów internetowych pracujących na oprogramowaniu Shoper. System działa w sklepach w ramach usługi Shoper Rekomendacje, dostępnej dla wszystkich planów abonamentowych. To kolejna nowość, jaką Shoper wprowadził na swoją platformę dla usprawnienia oraz unowocześnienia sprzedaży.
– System w sklepach internetowych Shoper jest tak zaprojektowany, by klient w sugestiach produktów zobaczył tylko te propozycje, które spełniają jego kryteria wyszukiwania podczas wizyty na stronie. To ważny element, który wpływa na wysoką jakość propozycji, a tym samym zwiększa szansę konwersji – mówi Jacek Zientkiewicz, Dyrektor Rozwoju Biznesu w Shoper. – Dodatkowo, poprzez system rekomendacji, można usprawnić obsługę klienta w sklepie. Jak pokazują analizy rynkowe, większość konsumentów najchętniej robi zakupy w tych sklepach, które przedstawiają im trafne oferty oraz polecenia produktów. W internecie, gdzie niektórym kupującym może brakować bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, tego rodzaju nowe technologie mogą usprawnić codzienne zakupy i sprawić, że klient poczuje się idealnie obsłużony.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS