Chodzi o odcinek ekspresówki między Lublinem a Rzeszowem i autostradą A4.W województwie lubelskim S19 składa się z sześciu odcinków.
Oto one, licząc od południa: * Lasy Janowskie przy granicy Lubelszczyzny z Podkarpaciem – Janów Lubelski, * obwodnica Janowa Lubelskiego, * Janów Lubelski-Kraśnik, * obwodnica Kraśnika, * Kraśnik-Niedrzwica, * Niedrzwica-Konopnica przy wjeździe na zachodnią obwodnicę Lublina.
Siedmiokilometrowa obwodnica Janowa Lubelskiego
Największe, bo 98-procentowe zaawansowanie prac jest w tej chwili na 7-kilometrowej obwodnicy Janowa Lubelskiego. Dotąd droga z Lublina do Rzeszowa wiodła samym środkiem tego powiatowego miasteczka. Zarówno z jednej, jak i z drugiej strony tworzyły się tam długie korki.
– Niedługo to się zmieni. Kierowcy będą mogli ominąć tę miejscowość z prędkością do 120 km na godz. Obecnie na obwodnicy Janowa Lubelskiego trwają ostatnie prace wykończeniowe i planujemy, że trasa będzie oddana do użytku w połowie tego roku – tłumaczy rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Łukasz Minkiewicz.
Wjazd do Lasów Janowskich
Trasa S19 na Podkarpacie. Stan na sierpień 2019 roku GDDKiA
Niebawem kierowcy będą mogli także korzystać z kolejnego odcinka ekspresówki S19 między węzłem Janów Lubelski Południe a węzłem Lasy Janowskie przy granicy województw. Ten odcinek ma 8 km, a zaawansowanie robót wynosi tam 85 proc. Zostanie on otwarty w drugiej połowie tego roku, ale dokładny termin nie jest jeszcze znany.
Łukasz Minkiewicz: – Co prawda, do końcu roku trwać będą tutaj prace przy budowie dużego przejścia dla zwierząt, ale wykonawca planuje wcześniej udostępnić drogę na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu.
18-kilometrowy odcinek z Janowa Lubelskiego do Kraśnika
Nieco więcej pracy pozostało wykonawcy 18-kilometrowego odcinka Kraśnik-Janów Lubelski, gdzie zaawansowanie robót wynosi ok. 70 proc.
– Na ukończeniu są prace ziemne, a na odcinku ok. 15,5 km ułożona jest bitumiczna warstwa wiążąca, a więc przedostatnia warstwa nawierzchni. Trwa też układanie ostatniej warstwy nawierzchni – warstwy ścieralnej, budowane są drogi dojazdowe oraz system odwodnienia trasy – tłumaczy Łukasz Minkiewicz.
Wykonawca prowadzi też prace przy budowie miejsca obsługi podróżnych (MOP) Felinów oraz ronda w miejscowości Polichna na drodze krajowej 19, dzięki któremu kierowcy jadący starą drogą krajową będą mogli włączyć się do drogi S19 poprzez węzeł Szastarka.
Otwarcie tego odcinka ekspresówki S19 ma nastąpić w IV kwartale tego roku.
Obwodnica Kraśnika będzie gotowa do końca roku
W ten sposób jadąc z Rzeszowa do Lublina dojechaliśmy do Kraśnika. Miasto Fabryki Łożysk Tocznych ominie obwodnica pozostawiająca Kraśnik po stronie lewej.
Budowa tego odcinka ekspresówki S19 też jest już w znanym stopniu zaawansowana. Jej otwarcie planowane jest w IV kwartale tego roku. Obecnie jest tam układana masa bitumiczna.
Odcinki ekspresówki S19 na trasie Kraśnik-Lublin
W najmniejszym stopniu zaawansowany jest kolejny fragment naszej ekspresówki, czyli odcinek między obwodnicą Kraśnika i Niedrzwicą Dużą. Tam postęp prac szacuje się na 50 proc., a planowane otwarcie inwestycji to dopiero II kwartał przyszłego roku.
Z dużo większym zaawansowaniem robót budowlanych spotkamy się na ostatnim odcinku ekspresówki, między Niedrzwicą Dużą a Lublinem, czyli wjazdem na zachodnią obwodnicę miasta. Nowa trasa biegnąca na znacznym odcinku wzdłuż tzw. starej drogi do Kraśnika zostanie otwarta dla ruchu na przełomie III i IV kwartału tego roku.
Otwarcie odcinków ekspresówki na Podkarpaciu planowane jest dopiero w 2022 r.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS