nada383
14.05.2021, 08:06
Rozumiem, że panu redaktorowi Osowskiemu może nie podobać się plan trzeciej linii metra. Sądząc z ilości ataków pewnie nawet bardzo. Ale pisanie że dzięki budowie metra “prawobrzeżna część Warszawy może się poczuć odprawiona z kwitkiem” to totalna bzdura. Czy tranzytowa obwodnica lub tramwaj naprawdę byłyby lepsze? Czy może po prostu ktoś bardzo chciałby mieć metro gdzie indziej?
już oceniałe(a)ś
agaters1
14.05.2021, 08:43
Obwodnica Pragi w planowanej wersji tranzytowej nie jest żadnym rozwiązaniem dla Pragi. Spowoduje tylko przeplyw ruchu z innych dzielnic, zwiększając uciązliwość dla mieszkańców. Zresztą, jaka “obwodnica” biegnie przez środek dzielnicy dla której ma być obwodnicą? Tworzenie wielkich arterii przelotowych przez miasta nie wpisuje się w nowoczesny model dzisiejszych miast. To w latach 60tych pdstawą wszelkich rozwiązań projektowych była tzw. segregacja funkcjonalna z jednoczesnym podporządkowaniem koncepcji potrzebom transportowym, z dominacją olbrzymich arterii komunikacyjnych. Pomijając już kwestię, że od planów powstania obwodnicy upłynęły już dziesiątki lat i obecnie nie jest to już obwodnica tylko wielka arteria prowadząca przez środek dzielnicy, to na dodatek eliminuje ona miasto bliskie mieszkańcom, ciche, zielone i przyjazne. IIII linia metra jest moim zdaniem krokiem w dobrą stronę i w przeciwieństwie do obwodnicy – wybiega w przyszłość bo zapewni obecnym i przyszłym mieszkańcom Pragi sensowny nowoczesny transport.
już oceniałe(a)ś
WarszawaPraga
14.05.2021, 08:03
Jeżeli dr Dybicz uważa, że obwodnica śródmiejska nie jest tym, czego Praga potrzebuję, to może drowi Dyniczowi ruch tranzytowy ze Szwedzkiej i Targowej pod dom skierujemy? Chyba czas już zrobić, to co mieszkańcy Marek swego czasu zrobili.
już oceniałe(a)ś
mamatata
14.05.2021, 07:52
Pragnę donieść, że byłem w posiadaniu mapy Warszawy w wydaniu niemieckim z okresu okupacji i na tej mapie była naniesiona aleja Piłsudskiego jako projekt. Sięgała od Targówka do dworca Zachodniego, pokrywała się z Trasą Łazienkowską bez tego zasłania przy GUS tył prosto do obecnej ulicy Banacha..
Czyli obwodnica śródmieścia projektowana była już przed II WŚ.
już oceniałe(a)ś
kocimir
14.05.2021, 08:17
Może gdyby wschodnia część obwodnicy śródmiejskiej została przygotowana przez ZMID według standardów śródmiejskich a nie trasy tranzytowej, co pozwoliłoby na obcięcie kosztów przynajmniej o połowę, miałaby większe szanse na realizacje.
już oceniałe(a)ś
amysz76
14.05.2021, 09:59
Obwodnica Pragi to przerzucanie potoku samochodów z jednej ulicy na drugą. Ta ulica nie powina powstać. W szczególności w obecnej formie, kiedy narobi więcej przykrości mieszkańcom ulicy Wiatraczna a nie przyniesie żadnych korzyści. Już w okolicy Chrzanowskiego buduje się tysiące mieszkań… Dlaczego nie planuje się żadnego wjazdu do tunelu z Chrzanowskiego, zaby potok samochodów trafiał do tunelu a nie na Wiatraczną?
już oceniałe(a)ś
piotradam77
14.05.2021, 09:23
Może gdyby mieszkańcy ulic, którymi poprowadzono taki wzmożony ruch zablokowaliby takie ulice (nie jeden raz a przez długi okres czasu) oraz wystąpili do sądów o odszkodowania za przekroczenie norm zanieczyszczenia i substancji szkodliwych, obwodnica stała by się tematem numer jeden i powstałaby bardzo szybko. Tak można powiedzieć, że tematu nie ma i nikomu to nie przeszkadza.
już oceniałe(a)ś
kret_74
14.05.2021, 10:27
Jeśli są pieniądze na kładkę, jeśli projektuje się stacje metra pl. Konstytucji i Marymont, TO DLACZEGO NIE MA PIENIĘDZY NA OBWODNICĘ PRAGI?! Czy jaśnie nam panujący uważają, że przestaniemy jeździć samochodami bo wszyscy będą pracować zdalnie? Czy uważają, że pomnik dla p. Trzaskowskiego w postaci fragmentu 3 linii metra zaspokoi wszystkie potrzeby transportowe Pragi Północ i Pragi Południe (nie licząc Targówka, Rembertowa i miejscowości podwarszawskich)? Czy musimy w ten sposób płacić za nieudolność urzędników i polityków?!
już oceniałe(a)ś
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS