A A+ A++

Kurs proponowany przez Centrum Nauki Kopernik jest skierowany do personelu nauczycielskiego zainteresowanego posługiwaniem się zobrazowaniami i danymi satelitarnymi w charakterze pomocy dydaktycznych podczas zajęć szkolnych – a ściślej, do osób uczących w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, zwłaszcza takich przedmiotów jak: geografia, fizyka, biologia czy wiedza o społeczeństwie. Organizator kursu zapewnia, że poruszane zagadnienia są opisane prostym językiem, aby jak najbardziej przybliżyć pozornie trudne w użyciu narzędzia satelitarne i ułatwić ich skuteczne stosowanie w roli materiału dydaktycznego.

Cały zakres szkolenia podzielono na sześć modułów odpowiadających konkretnym obszarom tematycznym, do jakich odnosi się najczęściej użytkowe zastosowanie satelitów obserwacji Ziemi. Moduły podzielone są następująco:

  • Moduł 1: Poznasz wszelkie potrzebne podstawy fizyczne powstawania i wykorzystywania zdjęć satelitarnych.
  • Moduł 2: Zapoznasz się z prostą w obsłudze przeglądarką zdjęć z przeróżnych satelitów, w tym przejdziemy przez proces tworzenia filmików pokazujących zmiany, które zachodzą na danym obszarze w czasie.
  • Moduł 3: Oddajemy się tematowi wody. Będziemy obserwować rzeki i odgadywać o czym świadczy ich kolor, jakie obrazy powiedzą nam o tym, że przeszła powódź, albo że mierzymy się z suszą. Przyjrzymy się największym połaciom naszej planety, czyli oceanom – m.in. obecnym na nich prądom czy temu gdzie można spotkać najwięcej fitoplanktonu, ale również np. ponurym konsekwencjom funkcjonowania przemysłu naftowego.
  • Moduł 4: Zwrócimy nasze oczy na obszary zielone – zarówno te uprawiane przez ludzi, jak i te pozostawione przyrodzie. Poznamy też wygodny sposób określania kondycji roślinności.
  • Moduł 5: Pogoda i klimat – przyjrzymy się i jednemu i drugiemu. Zjawiska pogodowe mogą czasem cieszyć oko, a czasem wpływać w katastrofalny sposób na życie ludzi. Z kolei jeśli chodzi o klimat, to satelity wyposażają nas w arsenał narzędzi do sprawdzania co się z nim dzieje na przestrzeni lat.
  • Moduł 6: Społeczeństwo. W tym module skupimy się na tym jakie bezpośrednie ślady naszego funkcjonowania widać z orbity (bo widać o wiele więcej niż Wielki Mur!). Przyjrzymy się na przykład ewolucji miast czy wielkim inwestycjom. Namierzymy też na przykład powstające obozy uchodźcze jako namacalne konsekwencje regionalnych konfliktów.

Dostęp do poszczególnych rozdziałów jest swobodny (moduły można wybierać według własnego uznania – w dowolnym czasie oraz tempie zapoznawania się z treścią). Jednocześnie organizator zaleca rozpoczęcie kursu od pierwszych dwóch modułów, gdyż mają one za zadanie wyposażyć odbiorcę w umiejętności przydatne przy kolejnych poruszanych tematach.

Kurs skierowany jest dla osób dopiero zaczynających pracę ze zobrazowaniami satelitarnymi – nie wymaga wykształcenia kierunkowego, ani wiedzy początkowej. Szczegółowe informacje o warunkach i wymiarze czasowym uczestnictwa w szkoleniu dostępne są na wydzielonej stronie inicjatywy ESERO-Polska.

Zapisy możliwe są na osobnej stronie kursu.

Źródło: Centrum Nauki Kopernik


Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Celem jest wszystko”. Dramatyczne relacje i zdjęcia ze Strefy Gazy. Tylko we „Wprost”
Następny artykułCzekamy na luzowanie obostrzeń w sobotę. Zapowiadane zmiany od 15 maja