Tesla Model 3 została zaprezentowana światu 31 marca 2016 roku. Od tego też dnia zainteresowani pojazdem klienci mogli auto rezerwować. Oprócz wyrażenia chęci zakupienia pojazdu, którego wówczas nawet nie było szans wypróbować, klienci musieli wpłacić 1000 dolarów opłaty rezerwacyjnej. Zainteresowanie tym pojazdem przeszło wszelkie oczekiwania. Zaledwie tydzień po premierze auta, 7 kwietnia 2016 roku Bloomberg informował, że zgodnie ze słowami przedstawicieli Tesli liczba zamówień na Model 3 przekroczyła 325 tysięcy. O tym jak wielka jest to liczba niech świadczy fakt, że do dziś – a mamy koniec października 2019 roku – nie zbudowano tylu egzemplarzy Tesli Model 3. Nawet zakładając, że część klientów zrezygnowała z rezerwacji, trudno uznać Teslę Model 3 za auto nie cieszące się zainteresowaniem.
W skrócie
- Doskonałe osiągi i przyśpieszenie
- Niezwykle responsywny ekran centralny o wysokiej rozdzielczości
- Bardzo intuicyjna obsługa systemu pokładowego Tesli
- Mnóstwo humorystycznych, a także przydatnych, technologicznych “smaczków”
- Jeden z najwyższym poziomów autonomii z jakim mieliśmy do czynienia
- Tryb “Dog mode” – chroniący pozostawione w aucie zwierzę
- Tryb “Kominek” na romantyczne przejażdżki 😉
- Brak języka polskiego w pokładowym systemie Tesli Model 3
- Źle działające odczytywanie znaków (w istocie nie tyle odczytywanie co “wczytywanie” z wewnętrznej bazy).
- Przycisk świateł awaryjnych zbyt blisko przycisku wzywania pomocy (SOS)
Tesla Model 3 Long Range to auto uniwersalne. Doskonałe osiągi i przyśpieszenie, wysoki komfort podróżowania, a także komfort… postoju, dzięki pokładowemu systemowi komputerowemu. Zapewnia on sporą dozę rozrywki: filmy z Netflixa, YouTube’a, czy gry. Wiele aut z ekranami to po prostu samochody z tabletami. Tesla jest tabletem na kołach. Nie każdemu przypadnie takie rozwiązanie do gustu. Technologicznym geekom – z całą pewnością tak.
Elon Musk podczas premierowej prezentacji Tesli Model 3 umiejętnie grał na emocjach, oprócz podkreślania zalet (i przemilczania wad) prezentowanego auta, odwoływał się do zmian klimatycznych, śladu węglowego itp. Owszem, auta elektryczne są zeroemisyjne, pod warunkiem że cały proces ich produkcji będzie zeroemisyjny. Tak niestety nie jest – jak dotąd żaden producent aut na świecie nie może się pochwalić pełną neutralnością klimatyczną całego cyklu produkcji, wliczając w to wytwarzanie wymaganych komponentów pojazdów przez podwykonawców. Po drugie, nawet gdy uda się zneutralizować węglowo proces produkcyjny, to o zeroemisyjności elektryka będziemy mogli mówić dopiero wtedy, gdy prąd wykorzystywany do późniejszego ładowania eksploatowanego już auta pochodzić będzie w całości ze źródeł odnawialnych. Oddając jednak sprawiedliwość Elonowi Muskowi, Tesla jest jedną z najmniej emisyjnych firm motoryzacyjnych świata* , a użyta przez założyciela Tesli retoryka podziałała na tłumy. Film z rynkowego debiutu Tesli Model 3 możecie obejrzeć poniżej.
* – (całkowite emisje Tesli w 2017 roku to 282 tysiące ton metrycznych dwutlenku węgla; dla porównania Ford Motor Co. wyemitowała 4,4 miliona ton metrycznych).
Efekt skali z całą pewnością wpływa na popularność modelu 3 Tesli. Auto to w lutym bieżącego roku zostało ogłoszone jako najpopularniejszy pojazd elektryczny w Stanach Zjednoczonych. Mimo początkowych problemów z produkcją, która na dobrą sprawę ruszyła dopiero w połowie 2017 roku (zatem ponad rok po „debiucie”), a zamierzony jej poziom (5 tysięcy aut tygodniowo) Tesla osiągnęła dopiero na początku lipca 2018 roku, do końca marca 2019 roku do rąk nabywców trafiło blisko 200 tysięcy egzemplarzy Tesli Model 3.
Tesla Model 3 – wersje, ceny, dostępność
Tesla Model 3 to auto produkowane obecnie w trzech wariantach, różniących się przede wszystkim mocą, dynamiką, osiągami oraz pojemnością baterii, a zatem również i zasięgiem. Aktualnie w ofercie amerykańskiego producenta dostępne są trzy wersje Modelu 3. Jedna z napędem tylko na tylną oś (Tesla Model 3 Standard Range Plus – najtańszy wariant za kwotę od 39500 euro, czyli ok. 170 tys. zł) oraz dwie z napędem na wszystkie koła: Tesla M … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS