Atak zmusił Colonial Pipeline do zamknięcia całego systemu w piątek, podsycając obawy o niedobór benzyny na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych – podaje Reuters.
Niektóre mniejsze linie zostały ponownie uruchomione w niedzielę, ale firma Colonial nie podała żadnego harmonogramu ponownego uruchomienia swoich głównych rurociągów.
Dwie europejskie spółki zajmujące się obrotem benzyny oświadczyło, że rynek ostrożnie podchodzi do tego, jak długo potrwa zamknięcie.
„Nie widziałem żadnego dużego ładunku, ale byłoby normalne, że ludzie zapobiegawczo rezerwują +suby+” – powiedział jeden z handlowców. Sub to termin używany na rynku ropy naftowej do opisania tymczasowej rezerwacji tankowca.
Według obliczeń agencji Reuters marże rafineryjne na europejskiej barce Ebob osiągnęły w poniedziałek 10,38 USD za baryłkę, w porównaniu z 9,35 USD w piątek.
„Jeśli sieć pozostanie wyłączona przez więcej niż kilka dni, rynki wschodniego i południowo-wschodniego kraju zaczną zauważać czkawkę podażową i związane z nią skoki cen, podczas gdy centra rafineryjne Zatoki Meksykańskiej będą walczyć o alternatywny kierunek dostaw” – przekazała firma analityczna ds. ropy naftowej Vortexa.
Vortexa sugeruje, że potencjalne odstąpienie od przepisów Jones Act miałoby duży wpływ na dynamikę handlu, ponieważ zapewni znacznie większą dostępność tankowców do transportu paliw między portami w USA.
Ustawa została wprowadzona w życie w 1920 r. w celu wspierania miejsc pracy w przemyśle morskim. Wymaga, aby towary przewożone między portami USA były przewożone statkami zbudowanymi w kraju i obsadzonymi załogą amerykańską.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS