A A+ A++
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu podpisał ze spółką COLAS Polska umowę na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 444 na odcinku od Szklarki Myślniewskiej do drogi krajowej nr 11.

Podpisanie miało miejsce 6 maja w Ostrzeszowie.
– Często umowy z wykonawcami podpisywane są w zaciszu gabinetów, ale w związku z długą, rozpoczętą oddolnie – właśnie w powiecie – historią tej inwestycji, bardzo mi zależało, żeby umowę podpisać na miejscu, w Ostrzeszowie – mówił podczas spotkania Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. – Pierwsze rozmowy o rozbudowie drogi nr 444 toczyły się, gdy program z unijnym dofinansowaniem dopiero raczkował. Skala potrzeb inwestycyjnych na drogach wojewódzkich była jednak tak ogromna, że realizacja musiała poczekać. Ale dziś pokazujemy, że dotrzymujemy słowa.

Rozbudowana droga nr 444 będzie stanowić dojazd do projektowanej drogi ekspresowej S11 i przyczyni się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale też do rozwoju komunikacyjnego, gospodarczego i turystycznego regionu.
– Rozbudowa na odcinku o długości 6,8 km będzie kompleksowa i obejmie m.in. poszerzenie i wzmocnienie jezdni, korekty skrzyżowań, budowę sygnalizacji, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, przepustów, kanalizacji deszczowej – wyjaśniał Paweł Katarzyński, dyrektor WZDW w Poznaniu. – Chcielibyśmy ją kontynuować dalej, aż do ronda na drodze krajowej nr 25. W pierwszym kwartale 2021 r. złożyliśmy wniosek o unijne dofinansowanie dla kolejnego etapu inwestycji.

Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 444 na odcinku od Szklarki Myślniewskiej do drogi krajowej nr 11 obejmie odcinek o długości 6,8 km. Koszt inwestycji to 27,8 mln zł, w tym dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 22,5 mln zł, a z budżetu państwa: 1,5 mln zł. Droga ma być ukończona w czerwcu 2023 r.

W dalszych planach jest rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 444 na odcinku od drogi krajowej nr 25 do Szklarki Myślniewskiej. Zadanie zostało podzielone na etapy i dla pierwszego z nich, podzielonego na dwa odcinki, w lipcu 2020 r. został złożony wniosek o wydane decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID), a w marcu 2021 r. wniosek o unijne dofinansowanie. Dla etapu drugiego trwa opracowywanie dokumentacji projektowej wraz z wyznaczeniem linii brzegowej cieków oraz uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego.

WZDW

Oceń artykuł
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułList otwarty opozycji… do opozycji. „Dotarliśmy do punktu krytycznego”
Następny artykułUsunięci eksperci reagują na wyjaśnienia Podkomisji