W listopadzie ubiegłego roku w bibliotece SP 7 ruszyła autorska bajkoterapia. Na pierwsze zajęcia przybyła grupa ze świetlicy, pod opieką Katarzyny Olejnik. Dzieci czytały utwór Wandy Chotomskiej „Bajka o Rogaliku, który chciał zostać księżycem”, rozmawiały o swoich marzeniach i stworzyły prace plastyczne. Ponieważ jednak pandemia ograniczyła spotkania w szkole, Urszula Cygan i Anna Wiśniewska, nauczycielki-bibliotekarki, postanowiły przenieść projekt do Internetu.
– Czytanie dzieciom dla przyjemności i wspólna rozmowa na temat bajek rozwija je intelektualnie i społecznie, pomaga zrozumieć własne emocje, a przy okazji inspiruje. W marcu dzieci uczestniczyły w zajęciach na podstawie książki „Jajuńciek” Pawła Pawlaka, z wykorzystaniem elementów teatrzyku kukiełkowego. W spontanicznych minispektaklach na podstawie historii bohaterskiego zajączka mogły wyrazić swoje emocje, dobrze się przy tym bawiąc. Niestety, nie zawsze mogłyśmy spotykać się z dziećmi na zajęciach w bibliotece. Postanowiłyśmy jednak zamieszczać na kanale YouTube filmiki z czytanymi przez nas utworami. Na początek przygotowałyśmy „Liska Łakomczuszka” Marii Molickiej. Chętni uczniowie mogą wysłuchać nagrania i uzupełnić karty pracy, które dostępne są na stronie szkoły – wyjaśnia pani Anna.
– Staramy się wybierać nie tylko bajki, ale również opowiadania z ciekawym przesłaniem – dodaje U. Cygan. – Są to historie niezwykłe, tak skonstruowane i napisane, by najmłodsi odnajdywali w nich cząstkę siebie, swoich uczuć i konkretnych problemów, z którymi się borykają. Mogą utożsamiać się z bohaterem i przeżyć z nim daną historię, pozostając w bezpiecznym miejscu.
Panie mają w już w planach kolejne nagrania, a także poszerzenie grona lektorów. Wkrótce do czytających dołączy Monika Stachorzecka, nauczycielka języka angielskiego.
aw, fot. SP nr 7
Artykuł przeczytano 32 razy
Last modified: 8 maja, 2021
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS