A A+ A++

Jak twierdzi Coretek, czyli youtuber, który w przeszłości ujawniał już plany AMD, technologia FidelityFX Super Resolution (FSR) została już udostępniona programistom, którzy zajmują się jej implementacją w swoich tytułach i powinna wkrótce zadebiutować na rynku. Ta informacja podobno została potwierdzona przez Coreteka z przynajmniej kilkoma programistami, w tym mniejszym studiem. Wciąż pozostaje jednak kilka pytań na temat implementacji ostatecznej wersji FSR, ponieważ wydaje się, że istnieje różnica między wersjami dystrybuowanymi do twórców gier. Z tego powodu Coreteks nie jest w stanie dostarczyć jasnych informacji na temat możliwego wzrostu wydajności wynikającego z technologii.

Coretek twierdzi, że technologia AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) została już udostępniona twórcom gier.

Warto przypomnieć, że FidelityFX Super Resolution stanowić ma swoistą odpowiedź AMD na DLSS od NVIDII. W przeciwieństwie jednak do rozwiązania Zielonych, które jest używane na samym końcu potoku graficznego, FSR jest zaangażowane znacznie wcześniej. Ta technologia wymaga zatem mniej pracy od twórców gier i żadnego szkolenia w zakresie sztucznej inteligencji. To znacznie przyspieszyć ma przyjęcie i wdrożenie tej technologii. Najbardziej interesującą częścią wideo Coreteka jest twierdzenie, że FSR miałoby rzekomo wystartować w czerwcu. Do tej pory AMD potwierdziło jedynie, że technologia zadebiutuje w tym roku, ale nie podało żadnej, nawet przybliżonej daty, co zdawało się sugerować, że jej premiera jest jeszcze odległa. Co więcej, ostatnie plotki na ten temat sugerowały raczej start w drugiej połowie roku. Tym samym radzimy podchodzić do informacji youtubera ze sporym dystansem, ale jeśli się one potwierdzą, oznaczać będzie to świetne wiadomości dla właścicieli nowych Radeonów, ale nie tylko. 

AMD FSR jest oficjalnie częścią zestawu narzędzi FidelityFX, co oznacza, że ​​będzie oficjalnie obsługiwane przez procesory graficzne AMD. Jednak Coreteks twierdzi, że FSR byłby kompatybilny z procesorami graficznymi NVIDIA, co jest dość zaskakujące. Chociaż może działać w obecnym stanie, nie oznacza to, że AMD pozwoli procesorom graficznym NVIDIA czerpać korzyści z tej technologii. W końcu producent nie ma powodu, aby zwiększać wydajność układów GPU konkurencji. Z drugiej strony Czerwoni od lat podkreślają, że stawiają na otwarte, uniwersalne standardy i wielokrotnie potwierdzali to czynami. Zapowiada się to bardzo ciekawie, szczególnie że pozwoliłoby na bezpośrednie porównanie DLSS z FSR na tych samych GPU.





Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Dan Cake trwają zapisy na szczepienie w zakładzie pracy
Następny artykułZnajdziesz mnie w bibliotece (zapowiedź)