Lot odbył się z bazy Tyndall na Florydzie, 29 kwietnia. Fakt przeprowadzenia go ujawniono jednak dopiero obecnie. Sukces tej próby oznacza osiągnięcie pierwszego zakładanego „kamienia milowego” programu mającego zaowocować powstaniem całej rodziny bojowych bezzałogowców różnych klas, jednak sterowanych przez podobną sztuczną inteligencję. W programie bierze udział zarówno oddział ds. myśliwców i zaawansowanych samolotów USAF, jak i Laboratorium Badawcze Sił Powietrznych. Z kolei infrastruktury do prowadzenia testów dostarczyło 96. Skrzydło Testowe.
Lot przeprowadzony na odrzutowym aparacie UTAP-22 Kratos trwał dwie godziny i 10 minut. W jego trakcie przeprowadzono próby proste próby obsługiwania przez komputerowy mózg awioniki, wykonywania przez niego prostych komend i demonstracje koordynacji w manewrowaniu. ACS musiał też reagować na zadane mu bariery i strefy zakazu lotów.
Jego sukces, monitorowany z instalacji naziemnych i platform powietrznych, oznacza kontynuowanie testów w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Każde kolejne przedsięwzięcie ma być bardziej złożone. Aż do operowania w złożonym środowisku w dużych formacjami z innymi bezzałogowcami i samolotami załogowymi.
Statek powietrzny UTAP-22 Mako nie jest rozważany jako docelowe „ciało” dla przyszłych bojowych BSP. Te tworzą trzy wybrane w tym celu w grudniu ubiegłego roku firmy: Boeing (Loyal Wingman), General Atomics (Avenger) i Kratos (Valkyrie). Ich prototypy mają zostać dostarczone jeszcze w tym miesiącu, ale będą testowane w ciągu kolejnych dwóch lat, tak aby wypracować optymalne rozwiązania.
Program Skyborg Vanguard ma umożliwić powstanie floty tanich (wydaje się, że maksymalnie 10 mln USD za egzemplarz) a co za tym idzie licznych maszyn towarzyszących. USAF twierdzi, że umożliwi to zmianę doktryny jej działania, w czym można się dopatrywać uzyskania przez USA przewagi liczebnej na powietrznym polu bitwy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS