A A+ A++

Burda Media Polska i szwajcarska firma Edipresse Group podpisały umowę o sprzedaży Edipresse Polska. W ramach tej umowy Burda Media Polska przejmie multimedialne i digitalowe portfolio Edipresse Polska, do którego należą popularne serwisy internetowe dla kobiet m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl oraz dwutygodniki Viva i Party, a także magazyny z segmentu true stories (razem 13 tytułów).

Alexander Sorg, Prezes Burda Media Polska:

„Grupa Edipresse stała się jednym z wiodących graczy medialnych w Polsce z istotną obecnością na rynku magazynów oraz mocną pozycją w Internecie, głównie w segmencie kobiecym i doskonale pasuje do strategii organizacji wielokanałowej, którą z powodzeniem realizuje Burda Media Polska. Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda”.

Sebastien Lamuniere, CEO Edipresse Group:

„Edipresse Polska jest jednym z liderów w segmencie mediów kobiecych w Polsce. Udana transformacja w obszarze digital została doceniona przez rynek oraz przez firmę Burda International, która w przejęciu portfolio Edipresse dostrzegła szansę strategicznego wzmocnienia swojego biznesu mediowego w Polsce, szczególnie w Internecie. Sprzedajemy zyskowną firmę z silnymi produktami i z jasną wizją na przyszłość. Jesteśmy przekonani, że Burda Media Polska wykorzysta ogromny potencjał połączonego portfolio i będzie atrakcyjnym pracodawcą dla naszych zespołów.”

Burda Media Polska jest częścią BurdaInternational, która zarządza międzynarodową działalnością firmy technologiczno-mediowej Hubert Burda Media. Koncern prowadzi działalność w 16 krajach. Zatrudnia 2 400 pracowników i posiada 250 marek medialnych. W Polsce BurdaInternational jest obecna od 25 lat. Posiada szerokie portfolio tematyczne ponad 60 produktów dla odbiorców w każdym wieku, w tym magazyny i najnowocześniejsze produkty cyfrowe.

Edipresse jest obecny na polskim rynku od 1995 roku, początkowo jako jeden z czołowych wydawców magazynów kobiecych, potem konsekwentnie budując serwisy internetowe dla kobiet w kategoriach lifestyle, uroda, kulinaria oraz serwisy dla rodziców. Wg badania Mediapanel PBI/Gemius Edipresse należy do TOP 25 grup internetowych w Polsce, a jego serwisy odwiedza miesięcznie prawie 9 milionów użytkowników.

Grupa Edipresse, przyjmując ofertę kupna od firmy Burda Media Polska, podjęła strategiczną decyzję o wycofaniu się z głównej działalności mediowej w Polsce. Szwajcarska firma pozostaje właścicielem spółki Wydawnictwo Edipresse, która zajmuje się wydawaniem książek i kolekcji wydawniczych, magazynów custom publishing oraz właścicielem szkoły językowej Lincoln.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPoszukiwani są sprawcy kradzieży ze sklepu. Policja opublikowała wizerunek mężczyzn
Następny artykułWójt Mariusz Osiak: chcemy, aby ten teren był dostępny