A A+ A++

jan.szulc

Idiotyczne marnowanie pieniędzy, bo były trudności przy krzyżowaniu linii. I potem całe pokolenia będą odczuwać to marnotrawstwo, “bo w czasie budowy”. Widać podobną wizję przy okazji budowy stacji metra przy każdym skrzyżowaniu – #niedasie postawić czterech wejść do metra dookoła skrzyżowania, zamiast tego dwa oddalone, a dwa oddalone jeszcze bardziej.

I jakoś tam leci.

już oceniałe(a)ś

darols00

Pomijając już kretyński przebieg III linii mam inne spostrzeżenie:
“Dodatkowo wynika on z położenia na uboczu bazy technicznej Kozia Górka (tereny za Dworcem Wschodnim). W Warszawie bowiem każda linia metra musi mieć własne zaplecze, i to powiązane z koleją.”
Pytanie po co takie Bizancjum?
Kupowane obecnie składy metra nie potrzebują codziennych przeglądów jak składy radzieckie a metro dalej się projektuje jakby kupowano składy z ZSRR. Tak jak to teraz ma miejsce na I i II linii pociągi mogą nocować na torach odstawczych a do bazy zjeżdżają co kilka tygodni – do tego z powodzeniem wystarczy STP na Kabatach i planowana w Morach – kolejna baza to wywalanie kasy. Linie metra są połączone i III linia też będzie połączona, więc pociągi z tej linii raz na kilka tygodni mogą sobie pojechać na Kabaty albo do Mor.
Kolejna paranoja to bocznice kolejowe do każdej bazy. MW chyba dalej jest w PRL-u, gdy wszystko wozili koleją. Teraz nawet na przeglądy do Mińska Mazowieckiego pociągi wożą lawetami, bo wożenie ich koleją jest drogie i trudniejsze w organizacji. Przez bocznicę na Kabatach wożą tylko nowe pociągi a nie kupują ich codziennie, czasami też wożą szyny ale to też nie są ogromne ilości transportów. Biorąc pod uwagę, że kolejarzom trzeba płacić za dostęp do torów a same bocznice też wymagają utrzymania, budowanie bocznic do każdej STP, to kolejne marnotrawstwo kasy.
Mógłby ktoś w Ratuszu ruszyć głową i zacząć im przycinać takie zbędne wydatki. Tak samo jak warto się zastanowić nad uporem Metra do budowy 100% tras w tunelach co uzasadniają, że kupowany tabor nie jest przystosowany do jazdy naziemnej (brak izolacji, ogrzewania itp.). No może czas zacząć kupować tabor przystosowany do jazdy naziemnej i tam gdzie nie jest to konieczne budować metro na powierzchni, w wykopie lub na estakadach – wiele miast tak buduje metro i jest to tańsze niż wiercenie tuneli.

już oceniałe(a)ś

felicjan

III linia powinna iść przez Stadion narodowy gdyż tylko w ten sposób można usprawnić transport publiczny między Pragą Południe a Pragą Północ.
Przebieg III linii w wersji A i uwzględnienie, że kiedyś jednak lotnisko zniknie stamtąd (tak jak 90 lat temu przeniesiono z Pola Mokotowskiego na dalekie przedmieście jakim było Okęcie) i będzie to miejsce na duże osiedle mieszkaniowe położone w miarę blisko centrum Warszawy.

już oceniałe(a)ś

Jacko44

Debata potrzebna, swietny pomysł.

już oceniałe(a)ś

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZAPRASZAMY NA POWER ACTIVE CHALLENGE
Następny artykułX Gorlicki Wielobój Sportowy