Borys Szyc, Ewa Chodakowska, Kasia Mecinski, Lara Gessler, Margaret, Mateusz Damięcki, Michalina Grzesiak oraz Odeta Moro zostali Ambasadorami akcji społecznej #nieczekam107lat, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci. Projekt inaugurują Ofeminin.pl, Forbes Women oraz UN Global Compact.
Akcja #nieczekam107lat
Inspiracją do rozpoczęcia akcji #nieczekam107lat są wyniki z Raportu „Global Gender Gap Report 2020”, opublikowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne, gdzie Polska znalazła się na 40. pozycji wśród 153 badanych państw. Według danych z tej publikacji, czas potrzebny na osiągnięcie równości płci wynosi dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski, aż 107 lat. Celem akcji #nieczekam107lat jest budowanie świadomości problemu nierównych szans pomiędzy kobietami i mężczyznami, inspirowanie i edukowanie na rzecz ich wyrównywania w obszarze życia prywatnego i zawodowego.
– Firmy i marki powinny odgrywać zdecydowanie aktywniejszą rolę w walce z dyskryminacją ze względu na płeć. Badania jasno pokazują, że zmniejszanie nierówności pomiędzy kobietami i mężczyznami wpływa pozytywnie na rozwój biznesu i społeczeństw – mówi Olga Korolec, Dyrektor Marketingu oraz Group Sustainability Director, Ringier Axel Springer Polska. Oraz dodaje:
– Jako partner UN Global Compact, wierzymy, że wspieranie pozytywnych zmian w tym obszarze jest absolutnie kluczowe, a dzięki naszym markom mamy moc dotarcia i siłę sprawczą. Dlatego inicjatorami kampanii społecznej #nieczekam107lat są redakcje Ofeminin.pl oraz Forbes Women, od lat zaangażowane w ten temat.
Nierówne szanse w Polsce
W ramach akcji #nieczekam107lat określono 8 kluczowych nierówności. Każda z nic posiada swojego Ambasadora.
Ewa Chodakowska – nierówność w przywództwie,
Borys Szyc – nierówność w rodzicielstwie,
Margaret – nierówność w zarobkach,
Mateusz Damięcki – nierówności w obowiązkach domowych,
Lara Gessler – nierówności w dostępie do ochrony zdrowia,
Michalina Grzesiak – nierówność w seksie,
Kasia Mecinski – nierówność w dostępie do technologii
Odeta Moro– nierówność w pracy.
Ambasadorowie wystąpili w spocie nagłaśniającym akcję #nieczekam107lat, który można obejrzeć na stronie internetowej akcji: www.nieczekam107lat.ofeminin.pl.
– Akcja #nieczekam107lat jest dedykowana wszystkim kobietom, które usłyszały w dzieciństwie, że nie powinny wspinać się po drzewach. Wszystkim, które nie były traktowane poważnie w pracy, chociaż miały największe kompetencje. Tym, które przetrwały przemoc seksualną i które słyszały, że są zołzami, mimo że były po prostu asertywne. Mogłabym wymieniać w nieskończoność, ale przekaz jest jeden. Wyrównajmy wreszcie boisko do gry. To się po prostu opłaca. Wszystkim – mówi Karolina Gołuchowska, p.o. redaktorki naczelnej Ofeminin.pl.
Dodatkowo, jak podkreśla Aleksandra Karasińska, redaktorka prowadząca Forbes Women – zniechęcanie młodych dziewcząt do kariery w STEM (z ang.- science, technology, engineering, mathematics) uprzedzenia przy rekrutacji, a wreszcie kara za macierzyństwo, czyli pay gap i szklany sufit, to zjawiska, które nie tylko utrudniają realizowanie się na polu zawodowym, ale czasem skutkują nawet wykluczeniem z rynku pracy. Nowocześni pracodawcy to tacy, którzy nadążają nie tylko za postępem technologicznym, ale i za zmianami społecznymi i pokoleniowymi.
Akcja #nieczekam107lat: działania online i offline
Siłą akcji #nieczekam107lat są również jej partnerzy merytoryczni i ich eksperci: UN Global Compact (partnerstwo strategiczne) oraz Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kosmos dla dziewczynek, ASHOKA oraz Sexed.pl.
Akcja społeczna jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych oraz social mediach Ringier Axel Springer Polska (Newsweek, Auto Świat, Przegląd Sportowy Forbes Women, Fakt Dobre Chwile), jak również w mediach zewnętrznych: w internecie, radiu (ESKA, Złote Przeboje, Pogoda, RMF Classic, RMF FM, Rock Radio) oraz w wydaniach drukowanych magazynów kobiecych (Elle, Claudia). W promocję akcji w social mediach włączają się również partnerzy inicjatywy oraz Ambasadorzy. Zaplanowano również działania offline – plakatowanie miast.
Za koncepcję kreatywną i nadzór nad realizacją kampanii odpowiada Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska. Wsparcie realizacyjne: 2koma7; współpraca: TIK TOK; realizacja: Radwan&Hunter.
– Nierówności, w których tkwimy obecnie sprawiają, że nasz świat jest po prostu gorszy. Zmiana jest konieczna, ale żeby się dokonała nie możemy skupiać się tylko na mówieniu o niej. Stąd gwiazdy, które zaprosiliśmy do projektu, nie tylko zwracają uwagę na problem, ale też namawiają do zmiany, pokazując, jak oni wprowadzili zmiany w swoim domu. Dlatego działajmy, nie tylko gadajmy – komentuje Marta Samsonov, współwłaścicielka i dyrektorka zarządzająca Must Be Loud.
Akcja #nieczekam107lat
Fot.: Newsweek
Więcej informacji: www.nieczekam107lat.ofeminin.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS