A A+ A++

Borys Szyc, Ewa Chodakowska, Kasia Mecinski, Lara Gessler, Margaret, Mateusz Damięcki, Michalina Grzesiak oraz Odeta Moro zostali Ambasadorami akcji społecznej #nieczekam107lat, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci. Projekt inaugurują Ofeminin.pl, Forbes Women oraz UN Global Compact.

Akcja #nieczekam107lat

Inspiracją do rozpoczęcia akcji #nieczekam107lat są wyniki z Raportu „Global Gender Gap Report 2020”, opublikowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne, gdzie Polska znalazła się na 40. pozycji wśród 153 badanych państw. Według danych z tej publikacji, czas potrzebny na osiągnięcie równości płci wynosi dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski, aż 107 lat. Celem akcji #nieczekam107lat jest budowanie świadomości problemu nierównych szans pomiędzy kobietami i mężczyznami, inspirowanie i edukowanie na rzecz ich wyrównywania w obszarze życia prywatnego i zawodowego.

– Firmy i marki powinny odgrywać zdecydowanie aktywniejszą rolę w walce z dyskryminacją ze względu na płeć. Badania jasno pokazują, że zmniejszanie nierówności pomiędzy kobietami i mężczyznami wpływa pozytywnie na rozwój biznesu i społeczeństw – mówi Olga Korolec, Dyrektor Marketingu oraz Group Sustainability Director, Ringier Axel Springer Polska. Oraz dodaje:

– Jako partner UN Global Compact, wierzymy, że wspieranie pozytywnych zmian w tym obszarze jest absolutnie kluczowe, a dzięki naszym markom mamy moc dotarcia i siłę sprawczą. Dlatego inicjatorami kampanii społecznej #nieczekam107lat są redakcje Ofeminin.pl oraz Forbes Women, od lat zaangażowane w ten temat.

Nierówne szanse w Polsce

W ramach akcji #nieczekam107lat określono 8 kluczowych nierówności. Każda z nic posiada swojego Ambasadora.

Ewa Chodakowska – nierówność w przywództwie,

Borys Szyc – nierówność w rodzicielstwie,

Margaret – nierówność w zarobkach,

Mateusz Damięcki – nierówności w obowiązkach domowych,

Lara Gessler – nierówności w dostępie do ochrony zdrowia,

Michalina Grzesiak – nierówność w seksie,

Kasia Mecinski – nierówność w dostępie do technologii

Odeta Moro– nierówność w pracy.

Ambasadorowie wystąpili w spocie nagłaśniającym akcję #nieczekam107lat, który można obejrzeć na stronie internetowej akcji: www.nieczekam107lat.ofeminin.pl.

– Akcja #nieczekam107lat jest dedykowana wszystkim kobietom, które usłyszały w dzieciństwie, że nie powinny wspinać się po drzewach. Wszystkim, które nie były traktowane poważnie w pracy, chociaż miały największe kompetencje. Tym, które przetrwały przemoc seksualną i które słyszały, że są zołzami, mimo że były po prostu asertywne. Mogłabym wymieniać w nieskończoność, ale przekaz jest jeden. Wyrównajmy wreszcie boisko do gry. To się po prostu opłaca. Wszystkim – mówi Karolina Gołuchowska, p.o. redaktorki naczelnej Ofeminin.pl.

Dodatkowo, jak podkreśla Aleksandra Karasińska, redaktorka prowadząca Forbes Women – zniechęcanie młodych dziewcząt do kariery w STEM (z ang.- science, technology, engineering, mathematics) uprzedzenia przy rekrutacji, a wreszcie kara za macierzyństwo, czyli pay gap i szklany sufit, to zjawiska, które nie tylko utrudniają realizowanie się na polu zawodowym, ale czasem skutkują nawet wykluczeniem z rynku pracy. Nowocześni pracodawcy to tacy, którzy nadążają nie tylko za postępem technologicznym, ale i za zmianami społecznymi i pokoleniowymi.

Akcja #nieczekam107lat: działania online i offline

Siłą akcji #nieczekam107lat są również jej partnerzy merytoryczni i ich eksperci: UN Global Compact (partnerstwo strategiczne) oraz Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kosmos dla dziewczynek, ASHOKA oraz Sexed.pl.

Akcja społeczna jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych oraz social mediach Ringier Axel Springer Polska (Newsweek, Auto Świat, Przegląd Sportowy Forbes Women, Fakt Dobre Chwile), jak również w mediach zewnętrznych: w internecie, radiu (ESKA, Złote Przeboje, Pogoda, RMF Classic, RMF FM, Rock Radio) oraz w wydaniach drukowanych magazynów kobiecych (Elle, Claudia). W promocję akcji w social mediach włączają się również partnerzy inicjatywy oraz Ambasadorzy. Zaplanowano również działania offline – plakatowanie miast.

Za koncepcję kreatywną i nadzór nad realizacją kampanii odpowiada Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska. Wsparcie realizacyjne: 2koma7; współpraca: TIK TOK; realizacja: Radwan&Hunter.

– Nierówności, w których tkwimy obecnie sprawiają, że nasz świat jest po prostu gorszy. Zmiana jest konieczna, ale żeby się dokonała nie możemy skupiać się tylko na mówieniu o niej. Stąd gwiazdy, które zaprosiliśmy do projektu, nie tylko zwracają uwagę na problem, ale też namawiają do zmiany, pokazując, jak oni wprowadzili zmiany w swoim domu. Dlatego działajmy, nie tylko gadajmy – komentuje Marta Samsonov, współwłaścicielka i dyrektorka zarządzająca Must Be Loud.


Akcja #nieczekam107lat

Fot.: Newsweek

Więcej informacji: www.nieczekam107lat.ofeminin.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Europa na miarę ery cyfrowej” coraz bliżej?
Następny artykułRozpoczął funkcjonowanie Powszechny Punkt Szczepień