A A+ A++

W ramach nowej kampanii Stowarzyszenia Otwarte Klatki w ośmiu miastach w Polsce pojawiły się billboardy przedstawiające wzruszające rysunki zwierząt hodowanych na futro. Ich autorem jest Bartek Heller, czternastoletni mieszkaniec Białegostoku, który nie jest obojętny na cierpienie zwierząt.

Billboardy są częścią długoterminowej kampanii stowarzyszenia pod hasłem „Cena futra”. Autorem rysunków, które znalazły się na outdoorowych nośnikach, jest Bartek Heller. W swoich pracach czternastolatek z Białegostoku zwraca uwagę na cierpienie zwierząt wykorzystywanych w przemyśle spożywczym i odzieżowym.

Swoje rysunki postanowił wysłać aktywistom Stowarzyszenia Otwarte Klatki, których poruszyła wrażliwość nastolatka. Otwarte Klatki zaproponowały Bartkowi współpracę przy kampanii outdoorowej, której efektem jest 59 billboardów w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Katowicach, Warszawie i Białymstoku.

Rysunki Bartka przedstwiają norkę i lisa – napis na plakacie z norką w chmurach mówi „gazem zadusili, będą mnie nosili”, a przy lisie podpiętym pyskiem i odbytem do kontaktu (na fermach futrzarskich lisy są zabijane przez porażenie prądem – elektrody są wkładane właśnie do pyska i odbytu zwierzęcia) widnieje napis „zabrali mi futerko, bo nie jestem modelką”.

– Prace Bartka bardzo nas wzruszyły i cieszymy się, że mogliśmy je pokazać szerszej publiczności w ramach kampanii przeciwko hodowli zwierząt na futro. Politycy po raz kolejny zapomnieli o milionach zwierząt, które każdego roku cierpią na fermach futrzarskich. Ponownie złamali dane społeczeństwu obietnice. Mamy nadzieję, że billboardy z rysunkami Bartka dobitnie im o nich przypomną – mówi Anna Iżyńska ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

W ramach kampanii stowarzyszenie stworzyło petycję w internecie, której celem jest wprowadzenie zakazu hodowli zwierząt na futro. 

PS

Należące do grupy Kering marki Alexander McQueen i Balenciaga poinformowały o rezygnacji z wykorzystywania futer naturalnych w swoich kolekcjach. Wcześniej podobną decyzję podjęły m.in. domy mody Gucci oraz Prada.

PS2

W lipcu 2020 roku na terenie 8 polskich miast pojawiły się billboardy i citylighty przedstawiające kurczaka na fermie przemysłowej. Nośniki reklamowe nawiązują do minionej kwarantanny, pokazując, że brojlery w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości uciec od swojego zamknięcia i choroby.

PS3

W 2019 roku Stowarzyszenie Otwarte Klatki ruszyło z kampanią pod hasłem „Cena Futra”, w ramach której aktywiści dążą do zakazu hodowli zwierząt na futro w Polsce. W akcję włączyły się aktorki Magdalena Różczka i Maja Ostaszewska oraz blogerka Macademian Girl.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNad Nysę Kłodzką wrócą kajaki
Następny artykułMałopolska Szkoła Gościnności. Oferta dla ósmoklasistów!